لینک های دسترسی

Breaking News

ستیش کوشیک هنرپیشهٔ معروف سینما و تیاتر هند در گذشت


سلمان خان، ستیش کوشیک و بومیکا چاولا
سلمان خان، ستیش کوشیک و بومیکا چاولا

ستیش کوشیک، هنرپیشه، نویسنده، کارگردان، فلم‌ساز و کمیدین معروف سینما و تیاتر هند روز پنجشنبه نهم مارچ (۱۸ حوت) به سن ۶۶ سالگی درگذشت.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های هندی، کوشیک در حالی که در موتر سفر می‌کرد، در اثر حملهٔ قلبی در دهلی جان باخت و جسد او از آنجا به ممبای انتقال یافت و در آنجا بر اساس رسم هندویزم سوختانده شد.

انوپم کهیر، هنرپیشهٔ معروف هند که از دوستان نزدیک کوشیک است در صفحهٔ تویتراش خبر مرگ او را نشر کرده و نگاشته است که "میدانم که مرگ آخرین حقیقت این جهان است! اما هیچ زمانی در خواب هم فکر نکرده بودم که به این گونه در مورد بهترین دوستم ستیش کوشیک خواهم نوشت".

او افزوده است که دوستی ۴۵ سالهٔ او با کوشیک یکبارگی پایان یافت.

در مراسم جنازهٔ او هنرپیشه‌ها و شخصیت‌های معروف هند شرکت کرده بودند. این هنرپیشهٔ سینمای هند ازدواج کرده بود و تنها یک دختردارد.

ستیش کوشیک برای بار نخست در نقش کالیندر در فلم "مستراندیا" توجه همه را به خود جلب کرد، پس از آن نقش پپوپیجر او در فلم "دیوانا مستانا" بر شهرت‌اش افزود.

او دوبار در سال‌های ۱۹۹۱ برای نقشش در فلم "رام لکن" و در سال ۱۹۹۷ برای نقش‌اش در فلم "ساجن چلی سسورال" جایزهٔ بهترین کمیدین فلم فییر را به دست آورده بود.

کوشیک در سال ۱۹۸۳ دیالوگ فلم "جانی بهی دو یار" را نوشت.

او در سال ۱۹۹۳ برای نخستین بار به کارگردانی پرداخت و فلم "روپ‌کی رانی چوروکا راجا" را کارگردانی کرد. فلم دوم او منحیث کارگردان "پریم" بود که در سال ۱۹۹۵ عرضه شد.

گرچه هر دو فلم او منحیث کارگردان از ناکام‌ترین فلم‌های سینمای هند محسوب شد، اما او به کارش ادامه داد و در نهایت در سال ۱۹۹۹ در فلم "هم آپکی دل می رهتی هی" به کامیابی نایل شد.

فلم "تیری نام" او به هنرپیشگی سلمان خان، از بهترین فلم‌های کوشیک به حساب میر‌ود؛ فلمی که او می‌خواست قسمت دوم آنرا نیز بسازد اما پیش از آن با زندگی وداع کرد.

XS
SM
MD
LG