لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت ایران توماج صالحی، هنرمند ایرانی را به اعدام محکوم کرد


بر اساس گزارش‌ها، یک محکمه در ایران بر توماج صالحی، آواز خوان و رپر مشهور ایرانی حکم اعدام صادر کرده است.

مامای توماج صالحی روز چهارشنبه ۲۴ اپریل (پنجم ثور) در گفتگو با صدای امریکا خبر صدور حکم اعدام بر این هنرمند معترض را تایید کرد.

روزنامه شرق چاپ تهران نیز روز چهارشنبه به نقل از وکیل توماج صالحی گزارش داد که محکمه برای این هنرمند زندانی بر اساس اتهام "افساد فی‌الارض" حکم "اعدام" صادر کرده است.

امیر رییسیان، یکی از وکلای توماج صالحی، به روزنامۀ شرق گفت: "شعبه یک محکمه انقلاب اصفهان، در اقدامی که در نوع خود بی‌سابقه است، حکم محکمهٔ عالی کشور درباره پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی را اجرایی نکرد و با ارشادی خواندن این حکم و تاکید بر استقلال محکمهٔ بدوی، توماج صالحی را به اتهام افساد فی‌الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد."

مصطفی نیلی، وکیل دیگر توماج صالحی، نیز با اعلام این که "امروز (چهارشنبه) رای توماج صالحی ابلاغ شد"، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "متاسفانه برای ایشان توسط شعبه اول محکمه انقلاب اصفهان حکم اعدام صادر شده است."

به گفته او، "از نظر وکلا این رای دارای تعارضات حقوقی عیان است" و وکلای این هنرمند زندانی "در مهلت قانونی فرجام‌خواهی را انجام" می‌دهند.

روز سه‌شنبه حساب کاربری توماج صالحی که توسط دفترش اداره می‌شود پیامی از اونشر کرد که گفته بود حکم او ابلاغ شده، اما به این دلیل که "ممکن است تاثیر روانی بر روی هواداران کم سن و سال" او بگذارد، از اعلام آن خودداری می‌کند.

توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی، در حال حاضر در زندان دستگرد اصفهان به سر می‌برد.

جلسه رسیدگی به اتهامات توماج صالحی، خواننده معترض، مرتبط با پرونده سال ۱۴۰۱ او، روز پنج‌شنبه ۳۰ حمل در شعبه اول محکمه انقلاب اسلامی اصفهان با افزوده شدن دو اتهام "اجتماع و تبانی، و معاونت در بغی" برگزار شده بود.

توماج صالحی با رد اتهامات وارده و "غیرقانونی" دانستن این محکمه، گفته که محاکمه‌اش "نه بر اساس قانون، بلکه به خواست نهادهای اطلاعاتی" صورت گرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG