لینک های دسترسی

Breaking News

نی: در ۱۳۹۸ پنج خبرنگار در افغانستان کشته شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

دیدبان حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) می‌گوید که در ۱۲ ماه گذشته پنج خبرنگار در آن کشور کشته و ۲۲ خبرنگار دیگر در اثر خشونت و رویدادهای گوناگون امنیتی زخمی شده اند.

پیش از این مرکز خبرنگاران افغانستان با نشر گزارشی از ثبت ۱۱۶ مورد خشونت علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای در افغانستان در یک سال گذشته خبر داده بود که پنج کشته، ۲۲ زخمی، ۲۸ مورد تهدید، ۳۲ مورد توهین و تحقیر، هشت مورد بازداشت، شش مورد لت و کوب، چهار مورد اقدام مسلحانه علیه خبرنگاران و رسانه‌ها شامل آن می‌شود.

در دو دهۀ گذشته ۱۲۰ خبرنگار و دست اندر کار رسانه‌ها در افغانستان کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده اند.

در گزارش سالانۀ نی آمده است که رسانه‌ها در افغانستان با مشکلات جدی مواجه اند که شامل مشکل امنیتی، عدم دسترسی به معلومات و مشکلات اقتصادی می شود.

خالد مفتون در این مورد مصاحبه ای را با صدیق الله توحید مسوول کمیته مصوونیت خبرنگاران افغانستان انجام داده و نخست از وی در مورد وضیعت امنیتی رسانه ها در مقایسه با یک سال گذشته پرسیده است.

شرح کامل مصاحبه با صدیق الله توحیدی را از اینجا بشنوید:
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:46 0:00

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG