لینک های دسترسی

Breaking News

صلح افغانستان موضوع مورد بحث ملاقات غنی و عمران خان


ارگ می‌گوید که رییس جمهور غنی در اواخر این هفته به دعوت صدراعظم پاکستان به آن کشور سفر می‌کند و به شمول صلح، روی سایر موضوعات بحث خواهند کرد.

محمدهارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز ۲۵ جون (۴ سرطان) گفت که این سفر به دعوت عمران خان، صدراعظم پاکستان صورت می‌گیرد.

او گفت که روی مسایل امنیت و صلح و موضوعات اقتصادی چون اتصال منطقوی، تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری در افغانستان، میان طرفین بحث خواهد شد.

آقای چخانسوری در خصوص مساله صلح افزود: "مردم، حکومت افغانستان و جامعۀ جهانی اکنون آمادگی دارند که به بحران ۴۰ ساله نقطۀ پایان بگذارند و باید دیده شود که سایر کشورهای منطقه به ویژه پاکستان در این بخش به چه میزان آمادگی دارد و چگونه همکاری خواهد کرد؟".

این در حالی است که ینس ستولتینبرگ، منشی عمومی ناتو امروز از حمایت متداوم پاکستان به تلاش های دراز مدت ناتو در افغانستان تمجید و از اقدامات اخیر این کشور به حمایت از روند صلح به رهبری افغان‌ها ستایش کرد.

او گفت که مذاکرات بین الافغانی باید هر چه زود تر آغاز شود و تحرک صلح باید حفظ گردد زیرا "صلح و امنیت پایدار در افغانستان به نفع ثبات منطقوی است".

این سفر آقای غنی در حالی صورت می‌گیرد که در جریان همین هفته، چهره‌های پیشین جهادی و شخصیت‌های سیاسی با مقام‌های پاکستانی در شهر لاهور پاکستان روی مساله صلح افغانستان گفتگو کردند.

مقام‌های پاکستانی در این نشست گفته اند که اسلام‌آباد، کابل را برای رسیدن به صلح و ختم جنگ کمک می‌کند. همچنان مقام‌های پاکستانی در این نشست بر ازبین رفتن فضای بی‌اعتمادی میان دو کشور تاکید کردند.

XS
SM
MD
LG