لینک های دسترسی

Breaking News

خوشبینی مردم از بهبود سطح آگاهی در مورد ویروس پولیو در ولایت فاریاب


باشندگان ولایت فاریاب می‌گویند که در مقایسه با سال‌های گذشته سطح آگاهی مردم در مورد ویروس پولیو در این ولایت افزایش یافته و به تمام کودکان زیر سن پنج سال واکسین ضد فلج اطفال تطبیق می‌شود.

آنان از ادارات صحی می‌خواهند که به مناطق دور افتاده این ولایت توجه بیشتری داشته باشند و تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن ویروس پولیو ادامه دهند.

هدیه ابراهیمی، باشندۀ ولایت فاریاب، به صدای امریکا گفت: "تلاش وزارت صحت و سایر ادارات این است که پیام‌های اساسی صحی را از طریق شبکه‌های اجتماعی، امامان مساجد، بزرگان قومی و کارمندان صحی به مردم رسانیده و اذهان مردم را در این باره باز کنند."

او افزود که در حال حاضر وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان واکسیناتوران را به ولسوالی‌های دور دور دست می‌فرستد و اطفال را در خانه‌های شان واکسین می‌کند.

خال محمد جوینده، یکی دیگر از باشندگان ولایت فاریاب از ریاست صحت عامۀ حکومت طالبان می‌خواهد که تلاش‌های خود را برای ریشه کن کردن بیماری فلج افزایش دهد.

او از مقامات می‌خواهد که به مردم ساکن در مناطق اطراف ولایت فاریاب توجه بیشتری داشته باشند و از خانواده‌ها می‌خواهد که به فرزندان خود واکسین تطبیق نمایند.

جوینده گفت: "آرزوی من به عنوان یک باشندۀ ولایت فاریاب این است که در تمام ولسوالی‌های این ولایت آگاهی‌دهی لازم صورت گیرد تا مردم بفهمند که این مرض وقایه دارد و با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد."

کارشناسان صحی نقش خانواده‌ها را در تطبیق واکسین پولیو مهم دانسته و از آنان می‌خواهند که برای پیشگیری از این بیماری خطرناک در جامعه، قطره واکسین ضد فلج اطفال را به فرزندان خود تطبیق کنند.

داکتر مقدس سکندری به صدای امریکا گفت: "پولیو مرض خطرناکی است و همه مردم باید با این بیماری ناعلاج مبارزه کنند، زیرا این بیماری ساری است و تنها راه رهایی از این ویروس خطرناک دو قطره واکسین است."

به گفتۀ مقامات، اخیراً مبارزه خوبی با ویروس فلج اطفال صورت گرفته و مسوولان صحی حکومت طالبان در تلاش اند تا ویروس فلج اطفال را در افغانستان به طور کامل ریشه کن کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG