لینک های دسترسی

Breaking News

راز سلامتی نهفته در ننوشیدن یا کم نوشیدن الکول


یافته‌های علمی نوشیدن الکول را با بیش از ۲۰۰ مشکل صحی ربط داده است.
یافته‌های علمی نوشیدن الکول را با بیش از ۲۰۰ مشکل صحی ربط داده است.

زمانی فکر می‌شد که اعتدال در نوشیدن الکول متضمن سلامت قلب است، اما دانشمندان بر بنیاد پژوهش‌های جدید این استدلال را رد می‌کنند.

داکتر تیموتی نعیمی، پژوهشگر در دانشگاه ویکتوریا در کانادا می‌گوید که انسان ها به هر اندازه‌ای که الکول کمتر بنوشند، صحت شان به همان اندازه بهتر می‌باشد. اما یافته‌های طبی نشان داده است که نوشیدن الکول با امراض متعدد ربط دارد.

کارینا فریرا بورگس، مشاور در دفتر سازمان جهانی صحت در اروپا گفت: "بر بنیاد شواهد فزاینده، اجماع علمی بر این است که نوشیدن الکول با بیش از ۲۰۰ مشکل صحی، به شمول سرطان‌ها و امراض قلب و رگ‌ها، ربط دارد."

بر اساس یافته‌های طبی، نوشیدن الکول خطر ابتلا به چندین نوع سرطان، به شمول سرطان روده‌های بزرگ، جگر، سینه، دهن و گلو را افزایش می‌بخشد.

رهنمودها در مورد نوشیدن الکول از یک کشور تا کشور دیگر فرق می‌کند.

بریتانیا، فرانسه، دنمارک، هالند و آسترالیا در این اواخر، پس از مرور یافته‌های طبی، مردم را به نوشیدن مقادیر کمتر الکول توصیه کردند. در آیرلند قرار است سر از سال ۲۰۲۶ هشدار خطر سرطان، بر بوتل‌های مشروبات الکولی برچسپ زده شود.

تیسا ویبر، جوان ۲۸ سالۀ باشندۀ شهر آستن ایالت تکزاس امریکا می‌گوید که مصرف الکول را متوقف کرد زیرا نوشیدن آن سبب افزایش اضطرابش می‌شد. او گفت: "از نتایج راضی استم – خوابم بهتر شده و خود را پر انرژی حس می‌کنم."

تحقیقات قبلی که اعتدال در مصرف الکول را با صحت خوبتر ربط داده بود، گروه‌های مختلف افراد را نظر به مقدار الکولی که مصرف می‌کردند با هم مقایسه کرده بود. اما هیچ یکی از این تحقیقات افراد را در دو گروه - گروه مصرف کنندۀ الکول و گروهی که هیچ الکول ننوشند - مقایسه نکرده بود.

همچنین در اکثر تحقیقاتی قبلی در مورد الکول، جوانان شامل نبودند، حالانکه نصف مرگ و میر مرتبط با نوشیدن الکول در سنین جوانتر از ۵۰ سال تصادف می‌شود.

در اثر پارچه شدن الکول در بدن مشتقاتی به نام استالدیهاید تولید می‌شود که منجر به آسیب رساندن به سلول‌های بدن و مانع ترمیم انساج می‌شود. این وضعیت رفته رفته زمینه را برای رشد سرطان مهیا می‌کند.

نعیمی می‌گوید که رعایت رهنمودهای صحی در مورد الکول می‌تواند به پیمانۀ زیاد از مرگ و میر ناشی از نوشیدن الکول جلوگیری کند. بر اساس این رهنمودها در ایالات متحده، مردان نباید بیشتر از دو و زنان بیشتر از یک پیمانه الکول در روز مصرف کنند.

یک پیمانه الکول معادل یک گیلاس بیر یا جام واین یا هم یک پیک شراب‌های دیگر حاوی درصدی بلند الکول می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG