لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان تیک‌تاک را به خاطر 'محتویات ناشایست' مسدود کرد


اپلکیشن مشهور چینی تیک‌تاک برای چهارمین بار به دلیل نشر "محتویات ناشایست" در پاکستان مسدود و غیرقابل دسترس ساخته شد.

ادارۀ تنظیم خدمات مخابراتی و انترنتی پاکستان روز چهارشنبه ۲۱ جولای (۳۰ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفت: "این اقدام به خاطر نشر پیهم محتویات ناشایست و ناکامی [تیک‌تاک] در حذف این محتویات، اتخاذ شده است."

در اوایل ماه روان نیز تیک‌تاک، بر اساس حکم محمکۀ پاکستان، برای دو روز در آن کشور غیر قابل دسترس شده بود.

تیک‌تاک از دیرزمان درگیر کشمکش سخت با فعالان دینی و مقام‌های پاکستانی است. مدافعان آزادی بیان در پاکستان همواره سانسور و سختگیری بر انترنت و رسانه‌ها در پاکستان را نقد کرده اند.

تیک‌تاک یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در پاکستان است و از این شبکه حتا برای بازاریابی محصولات تجارتی و فروشات آنلاین در پاکستان استفاده می‌شود.

اما منتقدان می‌گویند که این شبکه در کشور محافظه‌کار مسلمان چون پاکستان به ترویج هرزگی و پخش محتویات در مورد هم‌جنس‌گرایی، دوجنس‌گرایی و دگرباشان جنسی می‌پردازد.

پس از درج شکایات مقام‌ها و کاربران عادی پاکستانی، شبکۀ تیک‌تیک ماه گذشته اعلام کرد که بیش از شش میلیون ویدیوی قابل دسترس به کاربران پاکستانی را در جریان سه ماه از این شبکه برداشته است.

متصدیان تیک‌تاک گفته اند که حدود ۱۵ درصد ویدیوهای برداشته شده تصاویر برهنۀ افراد و فعالیت‌ جنسی را نشان می‌داد.

پیش از این مقام‌ها در پاکستان از شبکۀ یوتیوب نیز خواسته بودند که برخی محتویات خود را به کاربران پاکستانی غیرقابل دسترس ساخته و نیز فعالیت چندین اپلکیشن دوست‌یابی را ممنوع اعلام کرده بودند.

XS
SM
MD
LG