لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو: برای بازداشتن تهدید غرب تسلیحات هسته‌ای را در تمرینات نظامی شامل می‌سازیم


روسیه امروز دوشنبه ششم می (۱۷ثور) گفت که به هدف بازداشتن تهدیدها از جانب فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده، تسلیحات هسته‌ای غیراستراتیژیک را شامل تمرینات نظامی می‌سازد.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، مسکو به کرات از افزایش خطر تهدید هسته‌ای هشدار داده است؛ هشدارهایی که ایالات متحده می‌گوید باید جدی گرفته شود.

روسیه می‌گوید که ایالات متحده و متحدین اروپایی آن با فراهم آوری تسلیحات به ارزش میلیاردها دالربه اوکراین، جهان را به پرتگاه تقابل میان قدرت‌های هسته‌ای سوق می‌دهد. مسکو گفته است که اوکراین برخی از این تسلیحات را بر خاک روسیه استعمال می‌کند.

وزارت دفاع روسیه گفت که در تمرینات نظامی طرح شده که به دستور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه راه اندازی می‌شود، چگونگی آمادگی‌ها و اعزام تسلیحات هسته‌ای غیراستراتیژیک نیز شامل خواهد بود. از این نوع تسلیحات هسته‌ای که برد کوتاه دارد در میدان‌های نبرد استفاده شده می‌تواند.

بر اساس معلومات وزارت دفاع روسیه، در این تمرینات قطعات راکتی، نیروهای هوایی و بحری روسیه اشتراک خواهند داشت.

این وزارت گفته است که هدف این تمرینات حصول اطمینان از تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه "در پاسخ به اظهارات تحریک آمیز و تهدیدات مقامات غربی علیه فدراتیف روسیه است".

وزارت دفاع روسیه از کدام کشور مشخصی نام نبرد، اما کرملین گفته است که این اقدام در پاسخ به اظهارات مقامات امریکایی و فرانسه‌ای روی دست گرفته شده است.

ایالات متحده و ورسیه، بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای اند و این دو کشور از ۱۲۱۰۰ کلاهک هسته‌ای در جهان، بیش از ۱۰۶۰۰ کلاهک را در اختیار دارند. به دنبال آن، چین، فرانسه وبریتانیا از رهگذر ذخیرۀ هسته‌ای، به ترتیب در جایگاه سوم، چهارم و پنجم قرار دارند.

بر اساس معلومات فدراسیون دانشمندان امریکایی، روسیه ۱۵۵۸ کلاهک هسته‌ای غیراستراتیژیک را در اختیار دارد، با آنهم در مورد رقم دقیق این کلاهک‌ها ابهاماتی وجود دارد.

قدرت‌های جهان به گونۀ معمول تسلیحات هسته‌ای شان را ارزیابی می‌کنند، اما به خلاف روسیه، سایر کشورها به ندرت در مورد این گونه تمرینات معلومات نشرکرده اند.

شماری از مقامات غربی و اوکراینی می‌گویند که تهدید روسیه در مورد استعمال تسلیحات هسته‌ای میان تهی است، اما کرملین گفته است که اگر موجودیت روسیه تهدید شود، تابوی عدم استعمال تسلیحات هسته‌ای را خواهد شکست.

گروه

XS
SM
MD
LG