لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه ۱۳۰ هزار شهروند خود را به خدمت سربازی فرا می‌خواند


براساس سندی که روز جمعه ۲۹ سپتمبر (هفتم میزان) در وبسایت دولت روسیه منتشر شد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور، قصد دارد در خزان امسال ۱۳۰ هزار نفر را به خدمت سربازی فرا خواند و محدودیت سنی برای خدمت در قوای مسلح این کشور را از ۲۷ به ۳۰ افزایش دهد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که جلب و جذب به تاریخ اول اکتوبر در تمام بخش‌های فدراسیون روسیه از جمله مناطق که به گونهٔ غیرقانونی ضمیمه شده اند، آغاز خواهد شد.

روسیه در سپتمبر سال ۲۰۲۲ مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا اوکراین را ضمیمهٔ قلمرو خود کرد، اما جامعهٔ بین المللی پیوستن این مناطق به روسیه را به رسمیت نشناخته است.

خدمت عسکری برای مردان میان ۱۸ تا ۲۷ سال در روسیه جبری است و جلب سربازی سال دوبار به مردان واجد شرایط فرستاده می‌شود.

اما پارلمان روسیه در ماه جولای گذشته به افزایش سنی از ۲۷ به ۳۰ برای خدمت در قوای مسلح رای داد و این قانون از اول جنوری سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.

پوتین در اوایل ماه جاری میلادی گفت که در حال آماده شدن برای یک جنگ طولانی با اوکراین است، جنگی که وارد ۲۰مین ماه می‌شود.

روسیه سال گذشته طرحی را برای افزایش بیش از ۳۰ درصدی نیروهای جنگی حرفه‌ای و اجباری خود به ۱.۵ میلیون نفر اعلام کرد، اما اجرای این طرح با تلفات سنگین این کشور در اوکراین دشوار به نظر می‌رسد.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در سپتمبر سال گذشته بسیج قسمی نظامی را اعلام کرد که پس از جنگ جهانی دوم در آن کشور پیشینه نداشت. اما این کار سبب موج گستردهٔ مهاجرت از روسیه به خارج شد.

پس از آن در عوض، حکومت روسیه کمپاین گسترده‌ای را برای جلب و جذب نیروهای جدید در صفوف قوای مسلح آن کشور راه اندازی کرده و با پیشکش امتیازات و مشوق‌ها از جمله معاش بلند، روس‌ها را برای خدمت عسکری ترغیب کرده است.

رییس جمهور پوتین گفته است که در یک سال گذشته "نیم میلیون" سرباز جدید در صفوف قوای مسلح روسیه جلب و جذب شده اند.

پوتین به تاریخ ۱۲ سپتمبر (۲۱ سنبله) در مجمع اقتصادی شرق گفت که تنها پس از اعلام بسیج قسمی در جریان شش تا هفت ماه ۲۷۰ هزار سرباز داوطلب به اردوی روسیه پیوستند. او افزود که هم اکنون نیز روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ داوطلب جدید به اردو می‌پیوندند.

در همین حال پوتین به اندری تروشف، یکی از فرماندهان ارشد گروه واگنر دستور داده است که مسوولیت این "واحدهای داوطلب" در حال نبرد در اوکراین را بر عهده بگیرد.

وزرات دفاع بریتانیا نیز روز جمعه گفت که صدها جنگجوی گروه واگنر به گونهٔ انفرادی و در گروه‌های کوچک دوباره به اوکراین اعزام شده اند.

بر اساس این گزارش، جنگجویان واگنر در شرق شهر بخموت جابجا شده اند، جاییکه تجربه گذشته آنها می‌تواند مفید باشد.

استقرار مجدد این جنگجویان به دنبال مرگ ییفگینی پریگوژین، رییس پیشین این گروه، در یک سانحه هوایی مشکوک به تاریخ ۲۳ اگست، دو ماه پس از آغاز شورش یک روزه علیه کرملین، انجام می‌شود.

گروه واگنر و به گونۀ ویژه ییفگینی پریگوژین از طریق استخدام ده‌ها هزار جنگجو، نقش بارزی در جنگ اوکراین بازی کرده است. رییس پیشین این شرکت علاوه بر مجرمین محکوم به زندان، افسران ارشد نظامی پیشین و جاسوسان را برای جنگ در اوکراین استخدام کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG