لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط دادن طیارۀ جنگی سوریه و هشدار روسیه به امریکا


روسیه هشدار داد که طیاره های ائتلاف به رهبری ایالات متحده را در ساحات مرکزی سوریه منحیث اهداف بالقوه پی گیری خواهد کرد.

مسکو پس از آن به این اقدام مبادرت ورزید که ائتلاف به رهبری ایالات متحده یک طیارۀ جنگی حکومت سوریه را در شمال آن کشور سقوط داد. حکومت سوریه گفت که طیاره سو ۲۲، ماموریت نظامی علیه مواضع داعش را انجام می داد که از سوی قوای ائتلاف به رهبری ایالات متحده، سقوط داده شد.

اما این ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده میگوید که طیارۀ یاد شده، ساحات تحت کنترول ملیشه های ضد حکومت و داعش را که از حمایت ایالات متحده برخوردار است، بمباردمان میکرد.

مقامات امریکایی گفته اند که سقوط دادن طیارۀ جت سوریه، یک عمل دفاعی بوده است.

براساس گزارش فرانس پرس، مسکو همچنان خط مستقیم تماس برای جلوگیری از حوادث با واشنگتن را قطع کرد. این خط مستقیم به منظور جلوگیری از تنش میان نیروهای مختلفی ایجاد شده بود که در حریم هوایی سوریه فعالیت میکنند.

روسیه واشنگتن را متهم میکند که پیش از سقوط دادن طیاره سوری، از این وسیله استفاده نکرده بود و قوماندانی ایالات متحده در سوریه باید در این مورد تحقیقات محتاطانۀ انجام دهد.

روسیه از حکومت بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه حمایت نظامی می کند و ائتلاف به رهبری ایالات متحده از شورشیان ضد حکومت سوریه در آن کشور حمایت می کند.

قبل بر این، ایالات متحده به تاریخ ششم ماه اپریل ۵۹ میزایل کروز بر میدان هوایی نظامی شعیرات واقع در سوریه پرتاب کرد که در نتیجۀ آن حد اقل شش نفر کشته شد.

واشنگتن دلیل آن حمله را، استفادۀ رژیم اسد از تسلیحات کیمیایی علیه غیر نظامیان در آن کشور خواند که در حدود ۱۰۰ نفر را هلاک کرد. حکومت سوریه این اتهام را رد میکند. امریکا میگوید اگر ضرورت بیافتد، آمادۀ اقدامات بیشتری علیه سوریه میباشد.

پس از حملات راکتی ایالات متحده بر میدان هوایی شعیرات، ولادیمیر سفرونکوف، سفیر روسیه در ملل متحد، گفت که عواقب حملات امریکا در سوریه به ثبات بین المللی و منطقه می تواند بسیار جدی باشد.

XS
SM
MD
LG