لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ در قضیهٔ پرداخت حق السکوت به بازیگر پورن به محکمه حاضر شد


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحدهٔ امریکا
دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحدهٔ امریکا

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحدهٔ امریکا، روز دوشنبه ۲۲ اپریل (سوم ثور) در یک محکمه در شهر نیویارک حاضر شد، جایی که سارنوالان و وکلای مدافع در قضیهٔ پرداخت حق السکوت از سوی ترمپ به یک بازیگر فلم‌های پورن بیانات افتتاحیه ارایه می‌کنند.

قاضی محکمه به ترمپ ۷۷ ساله دستور داده است تا در جریان این محاکمه حضور یابد، اقدامی که ممکن است او را برای چندین هفته از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ماه نومبر در برابر جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، دور نگهدارد.

این نخستین بار در تاریخ ایالات متحده است که یک نامزد ریاست جمهوری و رییس جمهور پیشین این کشور محاکمه شده و در صورت اثبات جرم با خطر زندانی شدن روبرو است.

هوان میرچن، قاضی محکمه عالی ایالت نیویارک، در برابر هیات منصفهٔ ۱۲ نفری حکم کرد که در جریان این محاکمه، ترمپ در مورد مداخله در نتایج انتخابات سال ۲۰۱۶ نیز مورد پرسش قرار خواهد گرفت.

ترمپ با ۳۴ فقره اتهام جنایی به خاطر تلاش جهت مخفی کردن پرداخت حق السکوت به زنانی که ادعا می‌ کنند پیش از انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۱۶ با او روابط جنسی داشته‌ اند، مواجه است، اتهاماتی که ترمپ آن را به قاطعیت رد کرده است.

ترمپ گفت:‌ "این یک تخریبکاری بزرگ برای صدمه زدن به مبارزاتی است که بدترین رییس جمهور تاریخ را شکست می دهد. بایدن، بدترین رییس جمهور تاریخ کشورما است. من او را شکست می دهم. و این تنها راهی است که آنها فکر می کنند می توانند برنده شوند. اما این کار صورت نمی گیرد."

استدلال‌های شفاهی این قضیه به تاریخ ۲۵ ماه اپریل توسط محکمه عالی استماع خواهد شد. تحلیلگران می گویند که برخی از رای دهندگان دموکرات که از نزدیک این قضیه را دنبال می‌کنند، ممکن است روحیه بگیرند.

تاد بلت، استاد دانشگاه جورج واشنگتن، در مورد گفت: "این موضوع ارتباط کمتری به حامیان دونالد ترمپ دارد، زیرا بسیاری از آنها یک تفکر استبدادی دارند و دوست دارند که آقای ترمپ بتواند به عنوان رییس ‌جمهور هر کاری را که می‌ تواند، انجام دهد. رییس جمهور بایدن به این موضوع اشاره کرده و گفته است که شما نمی توانید کسی را که یک تهدید واقعی برای دموکراسی است، به قدرت برگردانید."

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، همچنان از ذکر آزمون های حقوقی رقیب خود خودداری می کند. روز جمعه او خطاب به کارگران شرکت برق در واشنگتن دی سی گفت: "سلف من، حفاظت از کارگران امریکایی را لغو کرد. او با افزایش حداقل دستمزد فدرال مخالف بود، او با کاهش دو تریلیون دالری مالیات در زمان ریاست جمهوری اش که به نفع ثروتمندان بود و بزرگترین شرکت ها را ایجاد کرد و در نهایت قرضداری های فدرال را افزایش بخشید، افتخار می کند. "

بنابر حکم محکمه، ترمپ نیاز دارد که شخصاً در محاکمهٔ جزایی خود شرکت کند، و گردهمایی های مبارزات انتخاباتی که در وبسایت او تبلیغ شده است، پیش از دهم ماه می در نیوجرسی برگزار نخواهد شد.

گروه

XS
SM
MD
LG