لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا بازداشت پناهجویان را به هدف انتقال به رواندا آغاز کرد


کم و بیش ۷۵۰۰ پناهجو امسال به گونۀ غیرقانونی سوار بر قایق از طریق کانال مانش از فرانسه وارد بریتانیا شده اند.
کم و بیش ۷۵۰۰ پناهجو امسال به گونۀ غیرقانونی سوار بر قایق از طریق کانال مانش از فرانسه وارد بریتانیا شده اند.

حکومت بریتانیا روز چهارشنبه اول می (۱۲ ثور) تایید کرد که در چند روز اخیر شماری از پناهجویانی را بازداشت کرده است که قرار است به رواندا منتقل شوند.

قانونگذاران بریتانیایی پس از ماه‌ها چانه‌زنی و جنجال، سر انجام هفتۀ گذشته طرح پیشنهادی حکومت آن کشور را منظور کردند که بر اساس آن پناهجویانی که از راه‌های غیرقانونی وارد بریتانیا شده‌اند، باید به رواندا منتقل شوند.

ریشی سوناک، صدر اعظم بریتانیا، عهد کرده است که روند عبور غیرقانونی پناهجویان را که از طریق کانال مانش وارد بریتانیا می‌شوند، متوقف می‌کند. او گفته است که نخستین دسته از این پناهجویان در ماه جولای به روندا منتقل خواهند شد.

وزارت داخلۀ بریتانیا روز چهارشنبه تایید کرد که "یک سلسله عملیات" برای بازداشت پناهجویانی که غیرقانونی وارد آن کشور شده اند، در سرتاسر بریتانیا روی دست گرفته شده و شماری هم بازداشت شده اند.

در تصاویری که وزارت داخلۀ بریتانیا آن را نشر کرده است، دیده می‌شود که پولیس چندین پناهجو را در محله‌های مختلف بازداشت کرده و در حالیکه به دستان این پناهجویان دست‌بند زده شده است، آنان سوار موترهای پولیس می‌شوند.

یک وزیر ارشد کابینۀ بریتانیا روز سه شنبه گفت که انتظار می‌رود که در سال روان حدود ۵۷۰۰ پناهجو از بریتانیا به روندا منتقل شوند که از این جمله محل بود و باش ۲۱۴۳ نفر آنان مشخص شده و بازداشت خواهند شد.

بر اساس برخی گزارش‌ها بیش از ۳۰۰۰ نفری که قرار است امسال به رواندا منتقل شوند، ناپدید شده اند.

هرچند شماری از نهادهای مدافع حقوق بشر از این روند انتقاد کرده و روندا را برای این پناهجویان نامصوون خوانده اند، حکومت روندا با استقبال از این اقدام گفته است که در انتظار پذیرایی از پناهجویانی است که از بریتانیا به آن کشور منتقل می‌شوند.

روسای ادارات ملل متحد که در بخش های مهاجرت و حقوق بشر فعالیت دارند، گفته اند که این امر حاکمیت قانون را تهدید کرده و یک روند "خطرناک" را در جهان ایجاد می‌کند.

این نهادها از حکومت بریتانیا خواسته اند تا برای رسیدگی به جریان غیر منظم مهاجران و پناهجویان، اقدامات عملی را بر اساس همکاری بین المللی و احترام به قوانین بین المللی حقوق بشر، روی دست گیرد.

کم و بیش ۷۵۰۰ پناهجو امسال به گونۀ غیرقانونی سوار بر قایق از طریق کانال مانش از فرانسه وارد بریتانیا شده اند. حکومت بریتانیا استدلال می‌کند که اخراج این پناهجویان به روندا، سبب خواهد شد که دیگر پناهجویان این مسیر خطرناک آبی برای رسیدن به بریتانیا را در پیش نگیرند.

گروه

XS
SM
MD
LG