لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین هزینهٔ بیشتر را صرف درون‌های جنگی می‌کند


سرباز اوکراینی در حال پرواز دادن یک درون
سرباز اوکراینی در حال پرواز دادن یک درون

با گذشت تقریبا ۱۹ ماه از تهاجم روسیه بر اوکراین، کیف می‌خواهد تا بیش از یک میلیارد دالر را برای ارتقای ظرفیت‌های وسایل پرندهٔ بی‌سرنشین (درون‌های) جنگی به مصرف برساند.

نیروهای اوکراینی در حال حاضر از درون‌های عادی برای پرتاب بم بر مواضع و اهداف روسی کار می‌گیرد.

هردو طرف درگیر جنگ در اوکراین از درون‌ها و فناوری پیشرفته کار می‌گیرند.

ستیم، سرباز قطعه درون اوکراین گفت: "حالا جنگ درون و توپخانه است، زیرا حالا شما نمی‌توانید با اسلحه و تجهیزات معمولی در این جنگ پیروز شوید. درون‌ها بسیار مهم اند. آنها جان انسان‌ها را نجات می‌دهند، زیرا با داشتن درون‌ها شما نیازی به برقراری تماس مستقیم با دشمن ندارید، فقط به دنبال هدف تان استید و آنرا از بین می‌برید. همه چیز از راه دور کنترول می‌شود و این برای حفظ جان ما بسیار مهم است."

درون‌ها نسبت به تجهیزات عادی سنتی دقیق‌تر بوده و می‌توانند اثرات بسیار بزرگی مانند نقشه ‌برداری در زمان واقعی از میدان جنگ و نابود کردن تانک‌ها و کشتی‌ها داشته و حتا باعث توقف پیشروی‌های روسیه در جنگ شوند.

اردوی روسیه در زمینه‌ٔ کاربرد درون های مرگبار، بیشتر به تخصص ایران متکی است.

جیو کوندو، فرمانده یک قطعه درون اوکراین می‌گوید که نیروهای اوکراینی در بخش تجهیزات درون کمبود دارند.

کوندو گفت: "ما دوست داریم که شرکای بین‌المللی مان، جدیدترین تسلیحات را برای ما بدهند. بنا بر دلایلی این تسلیحات به طور کامل و کافی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. همانطور که می‌بینیم این بزرگترین جنگ در ۸۰ سال اخیر است، به خصوص در مرکز اروپا. اما نمی‌فهمم چرا انواع تسلیحات مدرن در اختیار ما قرار نمی‌گیرد، به خصوص وقتی همه ببینید که یک درون ارزان و معمولی چقدر می‌تواند برای ما آسیب زا باشد."

در سال جاری بیش از ۱۰ هزار سرباز اوکراینی در قسمت کنترول درون آموزش دیده اند.

میخاییلو فدروف، وزیر تحول دیجیتل اوکراین می‌گوید که مرحله جدیدی از جنگ به زودی آغاز خواهد شد.

فدروف گفت: "در مناطق خاصی از جبهه جنگ، درون‌های FPV می‌توانند اهداف بیشتری را نسبت به توپخانه از بین ببرد و امروز، این واقعاً یکی از اولویت‌هایی است که ما روی آن تمرکز داریم. ما اکنون تولید درون‌های FPV را در ماه‌های سپتمبر، اکتوبر، نومبر و دسمبر افزایش می‌دهیم."

نیروهای اوکراینی ماه ها نیاز دارند تا درون‌ها را برای شناسایی و هدف قرار دادن اهداف دشمن در پشت جبهات جنگ آماده سازند.

گروه

XS
SM
MD
LG