لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای امنیتی افغان توسط باشندگان بامیان تقدیر شدند


شوراهای مردمی و صدها باشنده ولایت بامیان، با تدویر محفل خاصی از فعالیت و کارکرد نیروهای امنیتی کشور، بخصوص پولیس ملی افغانستان، در روز انتخابات تقدیر کردند.

فعالان مدنی و باشندگان بامیان عملکرد به موقع نیروهای امنیتی افغان را برای جلوگیری ازتحرکات مخالفان دولت و همچنان مقابله آنان با مخالفان مسلح را در روز انتخابات ستایش کردند.

نمایندگان شورا های محلی در این ولایت با انداختن چپن به شانه مسئولان امنیتی و قوماندان امنیه بامیان، حمایت همه جانبه شان را از آنان اعلام کردند.

در این مراسم ده ها کودک خردسال نیز با دادن دسته های گل به سربازان پولیس ملی آنان را قدر دانی کردند.

محمد سجاد محسنی، سخنگوی شورای عالی مردم بامیان، می گوید "برای اولین بار نیروهای امنیتی افغان، در بامیان و تمامی ولایات کشور بدون دخالت مستقیم خارجی ها یک آزمون بزرگ را سپری کردند و امنیت مردم افغانستان را در روز انتخابات و جریان این پروسه تأمین نمودند که جای بسا افتخار است".


آقای محسنی افزود "کارکرد نیروهای امنیتی کشور در روز انتخابات و جریان گردهمایی های مردمی درکمپاین های نامزدان ریاست جمهوری کشور، اعتماد مردم افغانستان را نسبت به آنان چند برابر ساخته است".

گروه طالبان در آستانه برگزاری انتخابات شانزدهم ماه حمل حملات خشونتبار خود را تشدید کرده بودند و اخلال روند انتخابات هشدار داده بودند.

انتخابات امسال افغانستان با حوادث خشونت باری بسیاری کمی برگزار شد.

خیر الله حمیدی،فعال جامعه مدنی بامیان می گوید "گرد همایی های وسیعی که در جریان کمپاین های انتخاباتی دربامیان برگزار شد وحضور پر رنگ مردم درپروسه انتخابات دریک فضای امن دراین ولایت بی سابقه بود؛ که یکی از دلایل این امر حضور فعالانه نیروهای امنیتی بود".

مسئولان امنیتی بامیان نیز تقدیر از نیروهای امنیتی این ولایت را توسط مردم و فعالان مدنی ستایش کرده بیان داشتند که این عمل مردم نشان دهنده همکاری و روابط تنگاتنگ باشندگان این ولایت با ارگانهای امنیتی است.

جنرال خدایار قدسی، قوماندان امنیه بامیان در این باره گفت "یک شب قبل از برگزاری انتخابات یک گروپ سه نفره که قصد ماین گذاری درمحلات مراکز انتخاباتی بامیان را داشتند دستگیر کرده اند".

آقای قدسی افزود "حمله مهاجمان مسلح مخالف دولت بر یک مرکز رای دهی درساحه آشپشته ولسوالی کهمرد نیز از سوی نیروهای پولیس خنثی شد".

از نیروهای امنیتی افغان بعد ازسپری شدن انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی، در ولایات مختلف کشور طی یک هفته گذشته تقدیر شد.

باشندگان بامیان می گویند نیروهای امنیتی کشور، توانستند برای اولین بار بدون دخالت مستقیم نیروهای خارجی، از یک آزمون بزرگ و سرنوشت ساز تحت نام انتخابات، موفق بیرون آیند.
  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG