لینک های دسترسی

Breaking News

ملاله یوسفزی پس از شش سال به پاکستان برگشت


ملاله یوسفزی، برندۀ جایزۀ صلح نوبل ، پس از شش سال روز پنجشنبه به پاکستان برگشت.

ملاله در سال ۲۰۱۲ حینیکه در سوات راهی مکتب بود توسط افراد مسلح گروه طالبان پاکستان در ناحیۀ سر هدف گلوله قرار گرفت، اما پس از آنکه از حمله جان سالم به در برد، به انگلستان انتقال داده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

ملاله یوسفزی در ۲۰۱۴، در سن هفده سالگی، به خاطر فعالیت هایش در راستای حمایت و دفاع از حق تحصیل و آموزش به ویژه برای دختران، جوانترین برندۀ جایزۀ صلح ملل متحد شناخته شد.

بانو یوسفزی که اکنون ۲۰ سال دارد، غرض یک سفر چهار روزه به پاکستان رفته است. او هفتۀ گذشته در صفحۀ تویتر خود نگاشته بود که خاطرات پیشینش را در پاکستان به یاد می آورد و دلش برای کشورش تنگ شده است.

بنیاد ملاله برای حمایت از آموزش دختران در کشور های مانند نایجریا و پاکستان فعالیت می کند.
بنیاد ملاله برای حمایت از آموزش دختران در کشور های مانند نایجریا و پاکستان فعالیت می کند.

تلویزیون دولتی جیو که تصاویر ملاله یوسفزی را در میدان هوایی اسلام آباد نشان می داد، گزارش داده که تدابیر شدید امنیتی در میدان هوایی اتخاذ شده است.

گفته می شود که در این سفر چهار روزه، بانو یوسفزی بر علاوۀ صدراعظم پاکستان، با سایر مقامات آن کشور نیز ملاقات خواهد کرد و در یک گردهمایی که به هدف ملاقات با مردم برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

قابل یادآوریست که هفتۀ گذشته یک مکتب دخترانه با کمک بنیاد ملاله در شانگلی، قریۀ آبایی ملاله افتتاح شد..

طالبان پاکستانی که مسوولیت حمله بر ملاله یوسفزی را به عهده گرفته بودند در ۲۰۰۹ میلادی پس از عملیات نظامی اردوی پاکستان از آن منطقه رانده شدند.

ملاله یوسفزی، که پس از صحت یابی نمی توانست به کشور و منطقۀ خود برگردد، در بریتانیا مسکن گزین شد و بنیاد ملاله را بنا نهاد. این نهاد به حمایت از گروه های محلی مدافع تعلیم و تربیه پرداخته و توجه بیشتر را بر پاکستان، نایجریا، اردن، سوریه و کینیا معطوف داشت.

XS
SM
MD
LG