لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۴.۱ میلیون اوکراینی پس از تهاجم روسیه کشورشان را ترک کرده اند


کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) روز شنبه دوم اپریل (۱۳ حمل) گفت که از ۲۴ فبروری، آغاز تهاجمی نظامی روسیه بر اوکراین،‌ تا حال ۴.۱ میلیون نفر مجبور به ترک کشور شان شده اند.

خبرگزاری فرانس پرس از قول این کمیشنری گزارش داده است که روزانه ده ها هزار اوکراینی به کشور های همسایه پناه می برند.

بر اساس ارقام UNHRC در کمتر از پنچ هفته، نزدیک به ۴.۱ میلیون و ۳۸ هزار شهروند اوکراینی کشور شان را به دلیل تهدید های جنگ ترک کرده اند.

زنان و کودکان ۹۰ در صد این شهروندان اوکراینی را تشکیل می دهد که مجبور به ترک کشورش شان شده اند. مردان بین ۱۸ تا ۶۰ واجد شرایط خدمت نظامی پنداشته شده و اجازهٔ ترک کشور شان را ندارند.

در همین حال،‌ سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) ملل متحده گفته ست که علاوه برپناهجویان اوکراینی ، نزدیک به ۲۰۵ هزار ۵۰۰ مهاجرین غیر اوکراینی که در این کشور سرگرم تحصیل و کار بودند،‌ نیز اوکراین را ترک کرده اند.

مقام های سازمان بین المللی مهاجرت گفته اند که نزدیک به شش میلیون ۴۸۰ هزار اوکراینی در جریان تهاجمی نظامی از خانه های شان در داخل آن کشور بی جا شده اند.

کاهش مواد خوراکی و مشکل فراهم آوری غذا

در عین حال،‌ ادارات ملل متحد روز شنبه دوم اپریل‌ ( ۱۳ حمل) گفتند که با گسترش جنگ روسیه بر اوکراین نیازمندی به کمک‌های بشردوستانه در سراسر این کشور رو به افزایش است.

برنامهٔ جهانی غذا برنامه (WFP) می گوید‌، مواد خوراکی در اوکراین در حالی کاهش است و فراهم آوری غذا برای این کشور دشوار تر می شود.

به گفتهٔ برنامهٔ جهانی غذا، با وجود افزایش خطرات، پس از تهاجم نظامی روسیه،‌ این سازمان مواد خوراکی را برای یک میلیون نفر در اوکراین فراهم کرده است.

تامسن فیری، سخنگوی برنامهٔ جهانی غذا که از غرب شهر لویو اوکراین صحبت می کرد‌، گفت که با در نظرداشت وضعیت وخیم امنیتی و ادامهٔ مهاجرت ها، ارزیابی میزان ویرانی و آنچه مردم اوکراین نیاز دارند، دشوار است.

به گفتهٔ فیری، با گذشت هر روز، گزینه هایی که مردم اوکراین در اخیتار دارند، در حال اتمام است و برنامهٔ جهانی غذا پلان دارد تا به هر اندازهٔ ممکن،‌ برای شماری بیشتر مردم کمک فراهم کند.

او همچنین گفت که برنامهٔ جهانی غذا در نظر دارد تا مواد خوراکی و پول نقد را برای بیش از سه میلیون نفر در داخل اوکراین فراهم کند و برای ۳۰۰ هزار اوکراینی که کشور‌شان را ترک کرده اند، کمک‌های مشابه را فراهم کند.

اما به گفتهٔ‌‌ آقای فیری، پیدا کردن شرکا برای توزیع مواد خوراکی یکی از مشکلاتی است که این سازمان با آن مواجه است، به خصوص در مناطقی که تحت محاصره قرار دارند.

او گفت که این سازمان در نظر دارد تا از طریق سازمان‌های غیر حکومتی، جامعهٔ مدنی و حتا کلیسا‌ها در تلاش‌های کمک‌ها رسانی کمک جستجو کند.

XS
SM
MD
LG