لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف: سیلاب‌ها در پاکستان جان ۴۰۰ کودک را گرفته است


صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونیسف) گفته است که سیلاب‌های ویرانگر و فاجعه‌بار در پاکستان جان بیش از ۱۲۰۰ نفر، به شمول ۴۰۰ کودک، را گرفته و نیز زیربناهای ضروری برای سلامتی کودکان را ویران کرده است.

ملل متحد تخمین کرده است که باران‌های موسمی در پاکستان و سیلاب‌های ناشی از آن کم از کم ۱۸ هزار مکتب را در سرتاسر آن کشور ویران یا خسارمند کرده و میلیون‌ها کودک را از فراگیری آموزش محروم کرده است.

بر اساس گزارش این سازمان، شفاخانه‌ها و زیربناهایی که جهت ارایۀ خدمات ضروری برای کودکان در پاکستان حیاتی است، در اثر سیلاب‌های اخیر صدمه دیده یا ویران شده است.

عبدالله فاضل، نمایندۀ یونیسف در پاکستان گفته است که کودکان از آسیب‌پذیرترین‌ها در میان سیلاب‌زدگان در ۷۲ ناحیۀ شدیداً سیلاب‌زده در پاکستان اند.

آقای فاضل گفته است که کودکان ساحات سیلاب‌زده بدون داشتن خانه، مکتب و حتا بدون دسترسی به آب صحی آشامیدنی که خطر بروز بیماری‌های ناشی از آب را در پی دارد، به سر می‌برند.

فاضل افزود: "اسهالات، کولرا و هر بیماری که تصور آن می‌رود به سرعت آنان [کودکان] را مصاب خواهد کرد. پس، ما باید به آن وضعیت نیز پاسخ بگوییم. زمستان فقط هشت هفته بعد فرا می‌رسد، باید برای آن نیز آماده باشیم."

این مقام یونیسف گفت که عملیات نجات و امدادرسانی دشوار شده است، زیرا به گفتۀ وی سیلاب‌ها دسترسی به ساحات آفت‎زده را قطع کرده است. با اینحال، به گفتۀ وی تیم‌های یونیسف در چهار ایالت آسیب‌دیده از سیلاب، سرگرم فراهم آوری و توزیع کمک‌های بشری اند.

آقای فاضل حفاظت از کودکان، به ویژه کودکان آسیب‌پذیر را در وضعیت بحرانی کنونی بی‌نهایت مهم توصیف کرد و گفت که یونیسف کارمندان اجتماعی را آموزش داده است تا به کودکان در ساحات آسیب‌دیده حمایت‌های روان درمانی را فراهم کنند.

او گفت: "ما همچنان فضای مناسب به کودکان را ایجاد کرده و میکانیزم‌های حفاظت کودکان از بهره برداری و سواستفادۀ جنسی را فعال کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که نه تنها از کودکان، بلکه از اجتماعات آسیب‌پذیر بهره‌گیری صورت نگیرد."

سیلاب‌های اخیر شمار زیاد مردم را در پاکستان از مناطق اصلی شان بیجا کرده و تعداد زیاد کودکان از والدین و سرپرستان شان جدا شده اند. فاضل گفت که یکی از مهم‌ترین‌ کارها شناسایی، محافظت و در نهایت ملحق کردن کودکان با خانواده‌های شان است.

سیلاب‌های اخیر در پاکستان که در تاریخ آن کشور کم پیشینه خوانده شده است، کم از کم ۳۳ میلیون نفر از جمعیت آن کشور را متاثر کرده و بیش از ده میلیارد دالر به زیربناها و اقتصاد آن کشور خساره وارد کرده است.

XS
SM
MD
LG