لینک های دسترسی

Breaking News

شویگو: بسیج قسمی قوا در روسیه کامل شده است


سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز جمعه ۲۸ اکتوبر (ششم عقرب) گفت که "بسیج قسمی" ۳۰۰ هزار نیروی احتیاط برای جنگ در اوکراین که مسکو در ماه سپتمبر اعلام کرده بود، کامل شده است.

شویگو در نشستی به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه که از تلویزیون دولتی نیز پخش می‌شد، گفت: "وظیفهٔ داده شده توسط شما برای (بسیج) ۳۰۰ هزار نفر انجام شده است. هیچ اقدام دیگری برنامه ریزی نشده است."

وزیر دفاع روسیه گفت که از جملهٔ ۳۰۰ هزار سرباز بسیج شده، ۲۱۸ هزار آن مصروف تعلیمات نظامی اند و ۸۲ هزار نفر آنان به صفوف جنگ فرستاده شده اند. او افزود که ۴۱هزار سرباز به قطعات شان توظیف شده اند.

به گفتهٔ شویگو، سربازگیری برای جنگ اوکراین در آینده داوطلبانه خواهد بود و بسیج بیشتر نیروهای چند میلیونی احتیاط روسیه الزامی نخواهد بود.

پس از ضربات قوای اوکراینی و عقب نشینی نیروهای روسیه از برخی مناطق اوکراین، پوتین چهار منطقهٔ اوکراین را پس از این راه اندازی یک "همه‌پرسی" به قلمرو کشورش الحاق کرد و به تاریخ ۲۱ سپتمبر دستور بسیج ۳۰۰ هزار قوای احتیاط را اعلام کرد تا در "عملیات ویژهٔ نظامی" در اوکراین شرکت کنند.

در پی اعلام مکلفیت عسکری در روسیه تظاهرات راه اندازی شد و حدود دوهزار نفر بازداشت شدند.

افزون برآن، ده‌ها هزار نفر به سمت کشورهای از جمله گرجستان، ارمنستان و قزاقستان که به اتباع روسیه بدون ویزه اجازهٔ ورود می‌دهند، فرار کردند.

مقامات روسی اعتراف کرده اند که در تعیین اینکه چه کسی به خدمت جلب شود، اشتباهاتی صورت گرفته است.

اقلیت‌های قومی و ساکنان نواحی روستایی نیز از اینکه نسبت به روس‌ها و ساکنان شهرها بیشتر به خدمت سربازی سوق شده اند، شاکی اند.

پوتین در پاسخ به شویگو مشکلات بسیج را پذیرفت و گفت که این مشکلات "اجتناب ناپذیر" بودند و گفت که لازم است "اصلاحاتی" در روند توسعهٔ نیروهای مسلح روسیه آورده شود.

XS
SM
MD
LG