لینک های دسترسی

Breaking News

محکمهٔ پاکستان حکم بازداشت عمران خان را به تعویق انداخت


پس از آنکه تلاش‌ها برای بازداشت عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان با واکنش هواداران او در بیرون از خانه‌اش در شهر لاهور رو برو شد، محکمه‌ای در لاهور حکم بازداشت خان را به تعویق انداخت.

پولیس پاکستان زمانی که می‌خواست عمران خان را بازداشت کند، با ممانعت هواداران وی مقابل شده و در اثر درگیری‌ها شماری از نیروهای پولیس و بیش از ۵۰ تن از حامیان عمران خان زخمی شدند.

محکمه عالی لاهور روز پنجشنبه ۱۶ مارچ (۲۵ حوت) به پولیس دستور داد تا طرح بازداشت عمران خان را تا روز جمعه تعلیق کند و همچنین از تیم حقوقی خان خواسته است تا برای حل این مشکل وارد گفتگو شود.

دستور بازداشت عمران خان پس از آن صادر شد که او در قضیهٔ فساد به تاریخ ۲۸ فبروری به محکمه حاضر نشد. عمران خان متهم است که در مورد تحایفی که در جریان صدارت‌اش دریافت کرده یا سودی را که از فروش این تحایف به دست آورده گزارش نداده است.

به گفته وکلای دو طرف، محکمه همچنین حزب مخالف تحریک انصاف پاکستان را از برگزاری تجمعی که قرار بود به رهبری خان روز یکشنبه پیش از انتخابات مجلس منطقوی برگزار شود، منع کرد.

عثمان انور، رییس پولیس ایالت پنجاب گفت که خشونت در لاهور روز سه شنبه زمانی آغاز شد که پولیس برای اجرای حکم محکمه و بازداشت خان اقدام کرد.

اما او در مورد حکم روز پنجشنبه به شبکه تلویزیون محلی جیو گفت: "ما از دستور محکمه اطاعت خواهیم کرد و این کار را انجام خواهیم داد. "

پولیس لاهور دو قضیه جدید را علیه خان و حامیانش به اتهام آسیب رساندن به اموال عامه و حمله بر پولیس نیز ثبت کرده است.

تیم حقوقی خان روز پنجشنبه از ظفر اقبال، قاضی که حکم بازداشت خان را هفتهٔ گذشته صادر کرده بود، خواست تا این حکم را لغو کند. اما او در عوض انتقاد کرد که چرا وقتی منسوبین پولیس برای بازداشت او رفتند او مقاومت کرد. قاضی اقبال گفت که اگر خان حالا خود را به محکمه تسلیم کند، پولیس را از دستگیری او باز خواهد داشت.

برخی از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که پولیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک‌آور کار گرفته و در مقابل، هواداران عمران خان با سنگ و چوب بر پولیس حمله کرده و مانع ورود نیروهای امنیتی به داخل خانه وی شده اند.

در تازه‌ترین مورد، عمران خان در دیدار با هوادارانش گفته که آماده است تا به تاریخ ۱۸ مارچ به هدف گفتگو درباره حکم بازداشت‌اش به اسلام‌آباد برود، اما تا کنون این درخواست از سوی پولیس پاکستان پذیرفته نشده است.

او روز گذشته در تویتی نوشت: "چه جرمی مرتکب شدم که به خانه‌ام این گونه حمله شده است."

XS
SM
MD
LG