لینک های دسترسی

Breaking News

باشندگان واشنگتن با سگ‌ها و پشک‌ها به جنگ موش‌ها می‌روند


در این شب‌های گرم تابستانی، افراد زیادی برای صرف غذا و خوش‌گذرانی به محلهٔ ادمز مورگان در شهر واشنگتن‌ دی‌سی،‌ پایتخت ایالات متحده می‌روند، اما آنان تنها کسانی نیستند که از این هوای خوب و گوارا لذت می‌برند.

موش‌ها که جمعیت آنان در این شهر در حال رشد است، در کوچه‌های پشت رستوران‌ها، می‌خانه‌ها و کلب‌های رقص گشت و گذار می‌کنند و با صرف پس‌مانده‌های غذا که در زباله‌دانی‌های پس‌کوچه‌ها ریختانده می‌شود، جشن و خوش‌گذرانی می‌کنند.

اما شادمانی و جشن موش‌ها موقتی است، زیرا باشندگان واشنگتن‌ دی‌سی با سگ‌ها و پشک‌ها سراغ این جونده‌های کوچک می‌روند تا از سرعت سرسام‌آور رشد آنان در شهر جلوگیری کنند.

شهر واشنگتن دی‌سی در جمع پنج شهر ایالات متحده قرار دارد که بیشترین جمعیت موش‌ها را دارد و زمستان‌های نسبتاً گرم سال‌های اخیر، افزایش جمعیت در واشنگتن‌ دی‌سی، صرف غذا در فضای باز و از همه مهمتر موجودیت پس‌مانده‌های غذایی در پس‌کوچه‌های پشت رستوران‌های این شهر، منجر به افزایش شمار موش‌ها در این شهر شده است.

مسوولان در واشنگتن دی‌سی در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۳۴۰۰ تماس تلیفونی دریافت کرده اند که در آن از مشکلات مرتبط به موش گزارش شده است، حالانکه در سال ۲۰۲۱ فقط ۲۰۰۰ تماس به این خاطر دریافت شده بود.

مردم در واشنگتن دی‌سی برای حل این معضل چاره‌ای نیافته اند جز اینکه از سگ‌ها و پشک‌ها برای شکار موش‌ها کار بگیرند. تیم‌های کاری با سگ‌ها و پشک‌هایشان به پس‌کوچه‌ها رفته و به شکار موش‌ها می‌پردازند.

بومانی امتوم، افسر بازنشستهٔ پولیس که ۶۰ سال عمر دارد و باشندهٔ شهر واشنگتن دی‌سی است به با سگ‌اش به جنگ موش‌ها می‌رود. او گفت: "در آغاز روند صید موش‌ها، حتا این حیوانات از سگ‌ها نترسیده و به سوی آنان نگاه می‌کردند."

تدی موریتز، زن ۷۵ سالهٔ باشندهٔ دی‌سی می‌گوید که شکار موش‌ها با سگ‌ها و پشک‌ها موثر است، زیرا به گفتهٔ وی پاشیدن زهر و مرگ موش، هم زیان محیط زیست داشته و هم چندین روز را در بر می‌گیرد تا اثر بگذارد.

با اینحال، بابی کوریگن، متخصص جانور شناسی می‌گوید که شواهد اندک علمی وجود دارد که شکار موش برای جلوگیری از رشد جمعیت آن موثر باشد. او گفت که روش به کار گیری سگ‌ها برای ممانعت از موجودیت موش و دیگر جانوران به صدها سال پیش بر می‌گردد.

او همچنین می‌گوید که سم پاشی به دیگر جانوران نیز ضرر رسانده و نیز استفاده از تلک و دام برای گیر انداختن موش زمانگیر بوده و ممکن چندین روز را در بر گیرد و از این رو استفاده از سگ و پشک تنها گزینهٔ موجود برای باشندگان واشنگتن‌ دی‌سی است.

لیزا له لونتاین، کارمند موسسهٔ "ایتلاف نجات انسان" می‌گوید که این موسسه در سال ۲۰۱۷ به کار آغاز کرده و برای گیرانداختن موش‌ها از پشک‌ها کار می‌گیرد. او می‌گوید که پشک‌ها پیش از آنکه به جنگ موش‌ها اعزام شوند، تمام واکسین‌های لازمی را دریافت می‌کنند تا بیمار نشوند.

شهرهای شیکاگو، نیویارک،‌ لاس انجلس و واشنگتن دی‌سی به ترتیب بیشترین جمعیت موش را داشته و این جانواران به معضلی برای باشندگان این شهرهای بزرگ امریکا مبدل شده اند.

XS
SM
MD
LG