لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی اسراییل مواضع حوثی‌های یمن را هدف قرار داد


عکس آرشیف، جنگجوی حوثی یمن
عکس آرشیف، جنگجوی حوثی یمن

اردوی اسراییل، روز یکشنبه ۲۹ سپتمبر (هشتم میزان)، اعلام کرد که مواضع و اهداف شبه ‌نظامیان گروه حوثی‌ را در یمن هدف قرار داده است.

اردوی اسراییل می‌گوید که در این عملیات که در ساحات راس عیسی و حدیده صورت گرفت به چند نیروگاه برق و یک بندر زیر کنترول حوثی‌‌ها حمله شد که از آن برای "صدور نفت" و "اشاعه جنگ افزارهای ایرانی در منطقه" کار گرفته می‌شد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که در حملات هوایی روز یکشنبه به بندر حدیده در یمن، چند محل، به شمول مخازن نگهداری مواد سوخت، هدف قرار گرفته است.

در همین حال، برخی گزارش‌های تایید نشده در شبکه‌های اجتماعی از کشته شدن محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه حوثی‌ها، بر اثر سقوط هلیکوپتر حامل او در مسیر بازگشت از ایران به یمن خبر داده اند. صدای امریکا تاکنون قادر به تایید مستقلانهٔ این خبر نشده است.

متعاقب این حملات هوایی بر اهداف گروه حوثی‌ها که از حمایت ایران برخوردار است، یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل، گفت که هیچ فاصله‌ای برای اسراییل "خیلی دور" نیست.

این حمله بر اهدافی انجام شد که نزدیک به ۱۸۰۰ کیلومتر از اسراییل فاصله دارد.

این حملات بر اهداف حوثی‌ها در حالی صورت گرفته است که گروه حوثی‌ها در یک پیام، در واکنش به کشته شدن حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان، در حملات هوایی اسراییل گفته است که برای نصرالله عزاداری می‌کنند.

گروه حوثی‌ها در یمن، متعاقب حملات اسراییل بر غزه که بعد از حملهٔ گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل، آغاز شد، برای آنچه اعلام حمایت و همبستگی از فلسطینی‌ها خواند، به هدف قرار دادن کشتی‌های باربری و تجارتی در بحیره سرخ با پرتاب راکت و حملات طیاره های بی سرنشین، آغاز کرد. این حملات باعث اخلال در تجارت بین‌المللی شد.

پس از آنکه درگیری‌های سرحدی میان گروه حزب‌الله با اسراییل شدت گرفت، عبدالمالک الحوثی، رهبر حوثی‌های یمن، در یک خطابهٔ تلویزیونی اعلام کرد که نیروهای حوثی "در حمایت از لبنان و حزب‌الله تردید نخواهند کرد."

الحوثی افزود که حوثی‌ها به عنوان بخشی از "محور مقاومت" که شامل گروه حماس، حزب‌الله در لبنان و چند گروه دیگر شیعه در عراق می‌شود، با اسراییل مبارزه می‌کنند.

اسراییل در جنگ در غزه متعهد به سرگونی کامل گروه حماس و ریشه کن سازی گروه حزب‌الله در لبنان شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG