لینک های دسترسی

Breaking News

توزیع تذکرۀ الکترونیکی برای بیش از ۵۰۰۰ مهاجر افغان در ایران


ادارۀ ملی احصاییه و معلومات افغانستان می‌گوید که طی حدود دو ماه گذشته، ۵۰۰۰ مهاجر افغان مقیم ایران تذکره الکترونیکی دریافت کرده اند.

رویینا شهابی، سخنگوی این اداره امروز سه شنبه سوم نومبر (۱۳ عقرب) به صدای امریکا گفت که طی این مدت بیش از ۳۰ هزار مهاجر افغان در ایران تثبیت هویت شده اند.

او افزود: "در دو مرکز ما که فعال است، تقریباً روزانه ۸۰۰ نفر بایومتریک می‌شوند و در حال حاضر ۱۸هزار نفر بایومتریک شده، بیش از بنج‌هزار نفر تذکره الکترونیکی خود را دریافت کرده اند".

روند توزیع تذکره الکترونیکی برای مهاجرین افغان در ایران که فاقد اسناد استند، به تاریخ ۲۲ سنبلۀ سال روان خورشیدی به گونۀ رسمی آغاز شد.

همچنان خانم شهابی افزود که اکنون دو مرکز تثبیت هویت، بایومتریک و توزیع تذکره الکترونیکی در تهران و مشهد فعال استند و قرار است که در این شهرهای ایران دو مرکز دیگر نیز به فعالیت آغاز کند.

خانم شهابی تاکید کرد که دو مرکز دیگر در کرمان و زاهدان تنها روند تثبیت هویت مهاجرین افغان مقیم ایران را به پیش می‌برند.

توزیع تذکره الکترونیکی و پاسپورت برای مهاجران فاقد اسناد در ایران بخشی از مواردی اند که وزارت‌های خارجۀ افغانستان و ایران در ماه سرطان امسال بر آن موافقه کردند.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان گفته که قرار است برای حدود ۸۰۰ هزار مهاجر افغان فاقد اسناد در ایران تذکره الکترونیکی توزیع شود.

بر اساس آمار این وزارت، اکنون ۲.۵ میلیون مهاجر افغان در ایران به سر می‌برند که از این میان یک میلیون آنها کارت اقامت و حدود ۴۵۰ هزار دیگر نیز ویزای طولانی مدت خانوادگی دارند؛ اما حدود ۸۰۰ هزار مهاجر افغان در ایران فاقد هرگونه اسناد رسمی و شناسایی استند.

XS
SM
MD
LG