لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: امریکا برندۀ جنگ تجارتی با چین است


مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا، گفته است که امریکا در هر گونه جنگ تجارتی با چین، برنده خواهد بود.

آقای پمپیو یک شنبه (۲۳ سپتامبر) در صحبت با خبرگزاری فاکس گفت "به این نتیجه دست می‌یابیم که چین را مجبور خواهد کرد که اگر می‌خواهد یک قدرت، قدرت جهانی باشد ... ملکیت فکری را دزدی نکند".

درست یک روز پیشتر از این، دستور دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا، مبنی بر افزایش تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین عملی شد.

حکومت ایالات متحده استدلال می‌کند که افزایش تعرفه های گمرکی بر کالاهای چین، بیجینگ را وادار خواهد کرد تا در شرایط سازگار با مزاج واشنگتن تجارت کند.

امریکا از چین می‌خواهد که از ملکیت فکری امریکا در تجارت پاسبانی کرده و دامنۀ سرقت های سایبری را برچیند.

دونالد ترمپ همچنان از چین خواسته است تا به شرکت های امریکایی دسترسی بیشتر به بازارهای چین داده و مازاد تجارتی را بر ایالات متحده کاهش دهد.

هفتۀ گذشته، ایالات متحدۀ امریکا تعرفه های گمرکی را بر کالاهای چین که ارزش آن به ۲۰۰ میلیارد دالر بالغ می شود، افزایش داد و قرار است تعرفه های جدید از سر از دوشنبه (۲۴ سپتامبر) عملیشود.

چین نیز در واکنش به این اقدام ایالات متحده، برکالاهای وارداتی از امریکا که ارزش آن ۶۰ میلیارد دالر تخمین زده شد، تعرفه های گمرکی وضع کرد.

در سال ۲۰۱۷، صادرات چین به امریکا به بیش از ۵۰۵ میلیارد دالر رسید، در حالیکه صادرات امریکا به چین حدود ۱۳۰ میلیارد دالر بود--یعنی کسر تجارتی امریکا با چین بیش از ۳۷۵ میلیارد دالر بود.

XS
SM
MD
LG