لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در داخل مسجد در نزدیکی مقر وزارت داخله به وقوع پیوست


سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخلۀ طالبان چندی پیش این مسجد را در مقر وزارت داخله افتتاح کرد
سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخلۀ طالبان چندی پیش این مسجد را در مقر وزارت داخله افتتاح کرد

مقام‌های طالبان می‌گویند که در داخل یک مسجد در محوطۀ وزارت داخله انفجاری به وقوع پیوسته است.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخلۀ طالبان روز چهارشنبه پنجم اکتوبر (۱۳ میزان) با ارسال پیامی به رسانه‌ها گفته است که در اثر این انفجار که در یک "مسجد فرعی در محوطۀ وزارت داخله" رخ داده است، چهار نفر کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده است.

هرچند مقام‌های طالبان در مورد نوعیت این انفجار جزییاتی نداده اند، مقام‌های شفاخانۀ ایمرجنسی کابل به نقل از زخمی شدگان این رویداد به خبرگزاری فرانس پرس گفته اند که انفجار "انتحاری" بوده است.

شفاخانۀ ایمرجنسی در کابل در یک پیام تویتر نگاشته است که "پس از انفجار در یک مسجد در وزارت داخله" کم از کم دو کشته و ۱۸ زخمی به این شفاخانه منتقل شده است. به گفتۀ مسوولان این شفاخانه احتمال افزایش آمار تلفات موجود است.


خبرگزاری فرانس پرس نگاشته است که در پی این انفجار و انتقال قربانیان آن به شفاخانۀ ایمرجنسی، شمار زیاد افراد مسلح طالبان در اطراف شفاخانه مستقر شده اند.

تا هنوز مشخص نیست که قربانیان این رویداد کی‌ها اند و آیا مقام‌های ارشد وزارت داخلۀ طالبان نیز شامل کشته و زخمی شدگان اند یا خیر.

شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده اند که یک مقام ارشد وزارت داخلۀ طالبان نیز شامل قربانیان این رویداد است. طالبان تا کنون این ادعا را تایید یا رد نکرده و صدای امریکا نیز مستقلانه آن را تایید کرده نتوانسته است.

مسوولیت این حمله را تا کنون هیچ گروهی به دوش نگرفته است، اما در بیش از ۱۳ ماه گذشته که طالبان بر افغانستان مسلط شده اند، مسوولیت بیشتر حملات، چه بر اهداف غیرنظامی و چه هم بر جنگجویان طالبان، را شاخۀ خراسان گروه داعش به دوش گرفته است.

جمعۀ گذشته نیز انفجاری در داخل یک مرکز آموزشی در غرب کابل سبب کشته شدن ۵۳ نفر به شمول ۴۶ زن و دختر شد.

XS
SM
MD
LG