لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین ویژهٔ واکسین پولیو در زون جنوب افغانستان آغاز شد


وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان از راه‌اندازی کمپاین ویژهٔ واکسین پولیو در جنوب افغانستان، خبر داده است.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی این وزارت امروز دوشنبه ۱۷ جولای (۲۶ سرطان) با فرستادن پیامی به رسانه‌ها گفت که این کمپاین ولایات قندهار، زابل، هلمند، ارزگان و نیمروز را پوشش می‌دهد.

امرخیل گفت: "این کمپاین امروز ۲۶ سرطان آغاز می‌شود و برای چهار روز ادامه دارد. در این کمپاین ویژهٔ واکسین پولیو بیش از ۱.۷ میلیون کودک واکسین خواهند شد".

پیش از این وزارت صحت عامه حکومت طالبان به تاریخ هشتم جولای کمپاین ویژه واکسین پولیو را در ولایات ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان در شرق افغانستان، راه‌اندازی کرده بود. به گفتۀ این وزارت این ولایات با خطر گسترش ویروس پولیو مواجه اند.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی وزارت صحت عامه حکومت طالبان به صدای امریکا گفت که در این کمپاین ویژه نزدیک به ۱.۲ میلیون کودک واکسین پولیو را دریافت کردند.

به گفتۀ امرخیل، این کمپاین ویژه واکسین پولیو با همکاری وزارت صحت عامه و صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونیسف) راه‌اندازی شد.

این در حالی است که از آغاز سال روان میلادی تا اکنون پنج واقعه مثبت پولیو در ولایت ننگرهار ثبت شده است. پیش از این نیز پنج کودک در ولسوالی‌های دوربابا، بتی‌کوت، کوت، نازیان و بهسود این ولایت به بیماری پولیو مبتلا شده اند. از این میان،‌بر اساس معلومات مقامات یک کودک دختر پس از مبتلاشدن به فلج کودکان نیز جان باخته است.

وزارت صحت عامه حکومت طالبان گفته است که برای محو کامل بیماری پولیو از افغانستان متعهد است.

افغانستان و پاکستان دو کشور در جهان هستند که هنوز هم بیماری پولیو زندگی کودکان را در این کشورها را تهدید می‌کند.

XS
SM
MD
LG