لینک های دسترسی

Breaking News

جوایز سالانهٔ آسکار؛ آپنهایمر جایزهٔ بهترین فلم را گرفت 


اما تامس، هنرپیشه و کرستوفر نولان کارگردان فلم آپنهایمر
اما تامس، هنرپیشه و کرستوفر نولان کارگردان فلم آپنهایمر

نود و ششمین دورهٔ جوایز اکادمی آسکار شامگاه یکشنبه ۱۰ مارچ (۲۰ حوت) در سالون تیاتر دولبی شهر لاس‌انجلس برگزار شد که در آن فلم "اوپنهایمر" جایزهٔ بهترین فلم و کارگردان‌اش کریستوفر نولان، جایزهٔ بهترین کارگردان را گرفت.

کیلین مورفی نیز برای نقش‌اش در همین فلم برندهٔ جایزه بهترین هنرپیشهٔ نقش اول مرد شد. از سال ۲۰۱۲ به اینسو این نخستین بار است که دو جایزه - بهترین فلم و بهترین هنرپیشهٔ نقش اول مرد- به یک فلم اعطا می‌شود.

اوپنهایمر در مجموع هفت جایزهٔ آسکار را از آن خود کرد. این فلم نامزد کسب جایزهٔ در ۱۳ کتگوری مختلف بود و انتظار می‌رفت که بیشترین جوایز را بگیرد.

آسکار بهترین هنرپیشهٔ نقش اول زن، به اما استون برای نقش‌اش در فلم بیچارگان "Poor things" اهدا شد؛ با این حساب او هشتمین هنرپیشه زنی است که تا ۳۵ سالگی دو جایزه آسکار برده است. او نخستین آسکار خود را برای بازی در فلم "لالا لند" گرفته بود.

همچنین رابرت داونی جونییر برای فلم "اوپنهایمر" آسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد و داوین جوی رندولف برای بازی در فلم جاماندگان "The Holdovers" اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کردند.

در بخش انیمیشن بلند، هایایو میازکی، هنرمند ۸۳ ساله جاپانی برای انیمیشن پسرک و مرغ ماهی‌خوار "The boy and the heron" برای دومین بار برنده جایزه آسکار شد.

انیمیشن جنگ به پایان رسیده "The war is over" هم برنده جایزه بهترین انیمیشن کوتاه آسکار ۲۰۲۴ شد.

فلم گودیزلا منفی یک "Godzilla Minus One" جایزه آسکار بهترین جلوه‌های بصری را از آن خود کرد. آسکار بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه هم به فلم "بیچارگان" رسید و آسکار بهترین تدوین نیز به فلم "اوپنهایمر" اهدا شد.

گروه

XS
SM
MD
LG