لینک های دسترسی

Breaking News

مدافعین حقوق بشر افغانستان تهدید می‌شوند – عفو بین‌الملل


سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که جامعه حقوق بشر افغانستان از سوی مقام‌های دولتی و گروه های مسلح در حالی مورد حملات شدید قرار دارند که مدافعین و فعالین حقوق بشر با ارعاب، آزار و اذیت، تهدید و خشونت مواجه اند.

بر اساس گزارش این سازمان، حکومت افغانستان به کرات در انجام تحقیقات پیرامون حملات بر فعالین حقوق بشر ناکام مانده و در برخی از موارد، شکایات آنان را جعلی پنداشته و حتی به آنان گفته شده است که سلاح به دست بگیرند و از خود دفاع کنند.

عمر وارایچ، معاون بخش آسیای جنوبی سازمان عفو بین‌الملل گفت: "حکومت افغانستان مکلف است به فعالین احترام گذاشته، از آنان حفاظت و حمایت کرده و در مورد حملات و تهدیدات علیه آنان تحقیقات انجام دهد."

این سازمان می‌گوید که فعالین حقوق بشر از خود شجاعت نشان داده اند، اما جامعه بین‌المللی نتوانسته دست آورد های آنرا برجسته ساخته و در این وقت دشوار از آنان حمایت کند.

در این گزارش به قضایایی نیز اشاره شد که در آن فعالین حقوق بشر تهدید شده اند، مورد حملات خشونت بار قرار گرفته اند و حتی به ضرب گلوله زخمی یا کشته شده اند اما حکومت افغانستان در انجام تحقیقات و پی گیری آن کوتاه آمده است.

XS
SM
MD
LG