لینک های دسترسی

Breaking News

مرد افغان مقیم امریکا دو اتهام قتل را پذیرفت


محمد عاطف سید
محمد عاطف سید

محمد عاطف سید، مرد ۵۳ سالۀ افغان، مقیم شهر البکرکی ایالت نیو مکسیکو در ایالات متحده که به اتهام قتل‌های مرموز در آن ایالت بازداشت شده بود، روز سه شنبه سوم سپتمبر (۱۳ سنبله) به دو مورد قتل اعتراف کرد.

در سال ۲۰۲۲ چندین مورد قتل‌های مرموز مسلمانان در البکرکی صورت گرفت که سبب ایجاد هراس در بین جامعۀ مسلمانان آن شهر شده بود. در میان قربانیان این قتل‌ها، افضل حسین، نعیم حسین و آفتاب حسین که هر سه پاکستانی‌تبار اند، شامل بودند.

هیات منصفۀ محکمه ابتدا سید را به قتل آفتاب حسین متهم کرده بود. اکنون سارنوالان گفته اند که محمد عاطف اقرار کرده است که افضل حسین و نعیم حسین را نیز به قتل رسانده است.

قتل این مسلمانان در فاصلۀ چند روز از هم رخ داد و پولیس تلاش داشت که انگیزۀ آن را بداند. پولیس پس از تحقیقات در مورد این قتل‌ها که حتا جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، نیز به آن واکنش نشان داد، دریافت که ریشۀ آن نفرت دینی یا نژادی نبوده است.

سید که چند سال پیش با خانواده‌اش به ایالات متحده آمده است، ابتدا دست داشتن در این قتل‌ها را رد کرده بود.

سارنوالان گفته اند که ممکن است سید به حبس ابد محکوم شود، بر اساس گزارش رسانه‌های محلی در البکرکی، حکم نهایی بر این مجرم تا ۶۰ روز آینده صادر خواهد شد.

مقام‌ها گفته اند که افضل حسین به تاریخ اول اگست ۲۰۲۲ هنگامی که برای پیاده‌گردی بیرون شده بود، به ضرب گلوله کشته شد. چهار روز بعد، نعیم حسین، در داخل موترش در نزدیکی یک ادراۀ اسکان پناهجویان در جنوب البکرکی کشته شد.

سارنوالان گفته اند که محمد عاطف سید گذشتۀ خشونت‌باری داشته است، اما تامس کلارک، وکیل مدافع وی گفته است که گذشتۀ سید به هیچ وجه منجر به این موارد قتل نشده است.

کلارک گفت که موکلش در افغانستان در بخش ترمیم ایرکاندیشن کار می‌کرد و برای مدت کوتاهی هم منسوب اردوی افغانستان بوده است.

گروه

XS
SM
MD
LG