لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتسال؛ پیروزی پر گول برازیل


تیم ملی فوتسال افغانستان روز یکشنبه ۱۵ سپتمبر به مصاف انگولا می رود.
تیم ملی فوتسال افغانستان روز یکشنبه ۱۵ سپتمبر به مصاف انگولا می رود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبیکستان، روز شنبه ۱۴ سپتمبر (۲۴ سنبله)، با پیروزی پر گول تیم فوتسال برازیل آغاز شد.

در نخستین روز این رقابت ها که با چهار بازی همراه بود، تیم های پاراگوای و برازیل توانستند با مغلوب ساختن رقبای خود، سه امتیاز نخست این بازی ها را کسب کنند.

در گروه (ب)، تیم برازیل توانست ۱۰ - ۰ تیم کیوبا را متلاشی کند. در دیدار دومی این گروه که میان تایلند و کروشیا برگزار شده بود، تیم فوتسال تایلند توانست با نتیجۀ ۲ - ۱ کروشیا را از راه بردارد.

افغانستان روز یکشنبه ۱۵ سپتمبر (۲۵ سنبله)، در نخستین حضور خود در جام جهانی فوتسال، ساعت ۵:۰۰ عصر به وقت کابل، به مصاف انگولا می رود.

مبصرین فوتسال و فوتبال می گویند که حضور در جام جهانی "در کنار آمادگی های بدنی و تکتیکی به تجربه نیاز دارد تا از بار سنگین حضور در جام جهانی به گونۀ شایستۀ بدر شود."

خالد احمد، مبصر فوتسال به صدای امریکا گفت که افغانستان "برای درخشش چشمگیر در این جام، نیاز دارد منسجم، با برنامه، تکتیکی و با انرژی بازی کند."

محمد جواد صفری، دروازه بان تیم ملی فوتسال افغانستان در صفحۀ فدراسیون فوتبال این کشور گفته است که اعضای تیم فوتسال افغانستان "از انگیزۀ بالای برخوردار بوده و تمرینات، رقابت های تایلند و مسابقات تدارکاتی را که پشت سر گذاشته اند، به این تیم توانمندی بالای ایجاد کرده است."

صفری تاکید کرد که او و سایر بازیکنان تیم "صد در صد توانمندی شان را به کار می گیرند تا نه تنها از دور گروهی صعود کنند بلکه در دوره های حذفی نیز به بهترین وجه بدرخشند."

رقابت برازیل - کیوبا

برازیلی ها در نخستین روز جام جهانی با نمایش یک بازی به گفتۀ مبصرین "سرعتی و تکتیکی" تیم کیوبا را مجال ندادند تا در این رقابت برگردد.

پیش از این نیز تیم برازیل توانسته بود کیوبایی ها را در رقابت فوتسال با نتایج پرگول شکست دهد. این دو تیم تا کنون سه بار با هم دیدار کرده اند که در دو دیدار پسین، برازیل با نتایج ۹ - ۰ و ۱۸ - ۰ تیم کیوبا را شکست داده است.

تیم تایلند خلاف انتظار، نخستین گول پیروزی خود را در نیمۀ نخست بازی به ثمر رساند. تصور می شد که کروشیا نه تنها نتیجه را مساوی سازد بلکه دروازۀ تیم تایلند را بیش از پیش باز کند اما تایلندی ها توانستند در نیمۀ دوم نیز دروازۀ کروشیا باز کنند. تیم کروشیا تنها گول این رقابت را یک دقیقه پس از خوردن گول دوم، وارد دروازۀ تایلند کرد.

در گروه (الف) تیم پاراگوای توانست تیم کوستاریکا را ۵ - ۲ شکست دهد، اما ازبیکستان، تیم میزبان رقابت ها، در رویارویی با هالند ۳ - ۳ مساوی کرد.

رقابت های روز یکشنبه

بر علاوۀ رقابت افغانستان - انگولا، از گروه (ج)، تیم های ارژانتاین - اوکراین نیز نخستین دیدار گروهی شان را یکشنبه ۱۵ سپتمبر انجام می دهند.

دو رقابت دیگر گروه (د) نیز به تاریخ پانزدهم سپتمبر در شهر اندیجان ازبیکستان برگزار می شود که در آن تیم های نیوزیلند - لیبیا و اسپانیا - قزاقیستان به مصاف هم خواهند رفت.

صدای امریکا از جریان این رقابت ها گزارش های مستقیم را در تلویزیون، رادیو، ستلایت، ویبسایت و صفحات اجتماعی به نشر خواهد رساند.

گروه

XS
SM
MD
LG