لینک های دسترسی

Breaking News

نور محمد مراد به صفت رییس اجرایی آیندهٔ کرکت بورد امریکا انتخاب شد


کرکت بورد ایالات متحدهٔ امریکا گفته است که نور محمد مراد مشهور به "داکتر مراد" به صفت رییس اجرایی آیندهٔ این نهاد ورزشی انتخاب شده است.

مراد از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ رییس اجرایی کرکت بورد افغانستان بود. تیم ملی کرکت افغانستان در آن زمان جایگاه خود را در جام جهانی ۲۰۱۵ کرکت تثبیت کرد.

کرکت بورد ایالات متحده در ماه اپریل سال ۲۰۲۳به یک گروه کاری وظیفه سپرد تا رییس اجرایی آیندهٔ این نهاد را انتخاب کند. این گروه کاری از میان فهرست طولانی نامزدان،‌ شش نفر را به مصاحبه طلب کرد و از این میان سه نفر را به بورد معرفی کرد.

در بیانیهٔ کرکت بورد ایالات متحده آمده است که پس از "بررسی‌های طولانی،‌ از میان سه نامزد نهایی،‌ ''داکتر مراد" برای احراز این سمت انتخاب شد.

کرکت بورد ایالات متحده گفته است که در زمان کار مراد به صفت رییس اجرایی کرکت بورد افغانستان، ‌تیم ملی کرکت افغانستان به دریافت جوایز معتبر ورزشی نایل آمد و از یک تیم نه چندان مطرح به صفت یک تیم قوی عرض اندام کرد.

مراد از پوهنتون طب کابل فارغ شده و برای سالیان متمادی با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد کار کرده است.

کرکت بورد ایالات متحده گفته است که قرار است مراد پس از دریافت ویزای کاری ایالات متحده،‌ به امریکا بیاید و وظیفه‌اش را به صفت رییس اجرایی این نهاد آغاز کند.

بر اساس بیانیهٔ کرکت بورد ایالات متحده،‌ وینو پیسیکی به صفت رییس کرکت بورد امریکا انتخاب شده است.

با این دو گزینش جدید،‌ کرکت بورد ایالات متحده که در کم و بیش یک سال گذشته از سوی سرپرستان اداره می‌شد، با معیارها و مکلفیت‌هایی که از سوی شورای بین‌المللی کرکت تعیین شده است،‌ خود را عیار می‌سازد.

XS
SM
MD
LG