لینک های دسترسی

Breaking News

بلجیم: اوکراین در مورد استعمال تسلیحات ما در روسیه توضیحات بدهد 


عکس آرشیف، نظامیان اوکراینی در یکی از خطوط جنگ در برابر نیروهای روسی
عکس آرشیف، نظامیان اوکراینی در یکی از خطوط جنگ در برابر نیروهای روسی

صدر اعظم بلجیم امروز پنجم جون (۱۵ جوزا) گفت که کشورش از اوکراین در مورد گزارش‌ها پیرامون استعمال تسلیحات ساخت این کشور توسط جنگجویان ضد کرملین در خاک روسیه خواهان توضیحات شده است.

الکساندر دی کرو در مصاحبه‌ای به رادیوی دولتی بلجیم گفت: "ما از اوکراین می‌خواهیم تا وضعیت را برای ما روشن سازد. شرایط ما سخت‌گیرانه است، تسلیحات ما که به اوکراین فرستاده شده برای اهداف دفاعی است تا از قلمرو اوکراین دفاع شود."

پیش از این واشنگتن پست گزارش داده بود که از تسلیحات غربی در منطقهٔ بلگراد روسیه استفاده شده است.

جنگجویان روسی گروه‌های طرفدار اوکراین، ملی‌گرایان افراطی ضد کرملین، از خاک اوکراین حملات فرامرزی را بر خاک روسیه انجام داده اند.

واشنگتن پوست به نقل از منابع استخباراتی امریکا گزارش داده که گفته اند، از چهار واسطهٔ زرهی که ایالات متحده و پولند به اوکراین داده اند، در یک حملهٔ ماه گذشته در خاک روسیه استفاده شده است.

این روزنامه همچنان گزارش داده است که در این حملات از تسلیحات ساخت بلجیم و جمهوری چک نیز استفاده شده است.

روسیه گفته است که کاربرد تسلیحات غربی توسط اوکراین بر خاک روسیه، کشورهای غربی را به گونهٔ مستقیم در مقابل مسکو قرار می‌دهد.

پیش از این، مقامات نظامی امریکایی گفته بودند که به وضوح به اوکراین گفته شده است که از تسلیحات امریکایی نمی‌توانند برای حمله بر خاک روسیه استفاده کنند.

مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده، گفته است: "می‌توانم بگویم که ما از اوکراینی‌ها خواسته‌ ایم تا از تجهیزاتی اکمال شده توسط امریکا در حملات مستقیم در خاک روسیه استفاده نکنند."

میلی اضافه کرد که این جنگ میان ایالات متحده و روسیه یا ناتو و روسیه نیست.

بلجیم، عضو ناتو، در میان سایر کشورهای غربی است که پس از تهاجم نظامی روسیه، به اوکراین تسلیحات فراهم کرده است.

این در حالی است که کشورهای اروپایی گفته اند که به اوکراین طیاره‌های جنگی اف-۱۶ امریکایی را فراهم خواهند کرد، اقدامی که روسیه گفته است پای امریکا را به گونهٔ‌ مستقیم به جنگ اوکراین می‌کشاند.

XS
SM
MD
LG