لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن با جدیت به ادامه مبارزات انتخاباتی خود تعهد کرد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه ۱۱ جولای (۲۱ سرطان) در یک کنفرانس مطبوعاتی از پالیسی‌های خارجی و داخلی‌اش با جدیت دفاع کرد و به پرسش‌ها در مورد توانایی وی برای چهار سال آینده پاسخ ارایه کرد.

بایدن در نخستین کنفرانس خبری انفرادی خود در هشت ماه گذشته، بیشتر از یک ساعت را صرف پاسخگویی به سوالاتی در مورد جنبشی در داخل حزب دموکرات خود کرد. جنبشی که از رییس جمهور بایدن خواسته که به دلیل نگرانی‌ها در مورد ''زوال شناختی'' از ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری امریکا کناره گیری کند.

اما رییس جمهور بایدن به صراحت مشکل صحی خود را رد کرد و گفت: "اخیرا در ماه فبروری سه آزمایش عصبی مهم و جدی را انجام دادم. آنها [داکتران] می گویند من در وضعیت خوبی قرار دارم.''

رییس جمهور بایدن همچنین افزود که اگر هر یک از داکترانش''فکر کند که باید دوباره معاینه عصبی انجام دهم، این کار [معاینه ] را انجام خواهم داد.''

برخی افراد به شمول اعضای برجسته حزب دموکرات در مورد سن بایدن و توانایی‌اش برای ادامه رهبری قصر سفید ابراز نگرانی کرده‌اند. اما بایدن به منتقدان پاسخ صریح دارد.

بایدن ۸۱ ساله افزود:" پیری اندکی خردمندی ایجاد می کند" و تاکید کرد استرس شغلی می‌تواند برای یک دوره دیگر تحمل کند.

از بایدن پرسیده شد که وعده‌اش در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ برای ایجاد پل ارتباطی با نسل جوان‌تر دموکرات‌ها چه شد، تعهدی که در آن زمان به این معنا پنداشته شد که او در سال ۲۰۲۴ دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشورش نخواهد شد.

رییس جمهور بایدن در پاسخ گفت: ''آنچه تغییر کرد، شدت وضعیتی بود که از لحاظ اقتصادی، پالیسی خارجی و انقسام داخلی به ارث بردم."

بایدن ضمن این که گفت از حمایت قوی رای‌دهندگان برخوردار است و به رقابت‌ در انتخابات ادامه داده و برنده خواهد شد، در پاسخ به سوالی افزود: "من در این[انتخابات] برای میراث‌ام [شامل] نیستم. من در این[انتخابات] به خاطری [شامل] استم که کاری را که آغاز کرده ام،‌ تکمیل کنم."

با وجود لکنت زبان، رییس جمهور بایدن تمامی پیشنهاداتی را که گویا وی به کندی عمل می‌کند یا از خود علایم ضعف نشان می‌دهد و یا هم فرماندهی کار را ندارد، به عقب راند. اما او با تقاضاهای روز افزون قانونگذاران، چهره‌های معروف و سایر دموکرات‌های شناخته شده مقابل است که از وی می‌خواهند از رقابت در انتخابات سال ۲۰۲۴ کنار برود.

باید در این کنفرانس گفت که تقسیم اوقات کاری‌اش کاملاً پر است "پس اگر من کند شده باشم و نتوانم وظیفه را انجام دهم، آن علامهٔ است که نباید آنرا انجام دهم. اما هیچ چنین نشانهٔ تا اکنون وجود ندارد- هیچ."

پس از مناظرهٔ ۲۷ جون با دونالد ترمپ، در گام نخست اعانه‌ دهندگان و سپس حامیان و قانونگذاران کلیدی در مورد قابلیت بایدن برای پیشبرد کارزار انتخاب مجدد‌اش متردد شده اند. اما رییس جمهور ۸۱ ساله نمی‌خواهد پا پس بکشد و برای مقابله با ترمپ بار دیگر آمادگی می‌گیرد.

با آنهم،‌ بایدن در این کنفرانس مطبوعاتی،‌ معاونش کاملا هریس با را ترمپ به اشتباه گرفته و گفت: "اگر او واجد شرایط نمی‌بود، من معاون رییس جمهور ترمپ را منحیث معاون رییس جمهور انتخاب نمی‌کردم."

دونالد ترمپ، نامزد فرضی حزب جمهوری‌خواه در مورد این مخالطهٔ بایدن در رسانهٔ اجتماعی‌اش بخشی از ویدیوی وی را نشر کرده و با کنایه نگاشته است "کار عالی جو."

کنفرانس مطبوعاتی امروز تلاشی بود برای بایدن تا نشان دهد که آماده است برای چهار سال دیگر زمام امور کشورش را در دست بگیرد.

پیش از این،‌ ستاد انتخابات بایدن با ایجاد مسیری گفت که پیروزی در ایالت‌های وسکانسن، پنسلوانیا و میشیگن، واضح‌ترین مسیر به پیروزی است و اعلام کرد که هیچ دموکرات دیگری نمی‌تواند در مقابل ترمپ بهتر مبارزه کند.

رییس جمهور بایدن نیز در جریان کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت: "فکر می‌کنم، من بهترین فرد واجد شرایط برای انجام این وظیفه استم."

این در حالی است که ستاد انتخاباتی بایدن روز پنجشنبه پذیرفت که رییس جمهور کنونی ایالات متحده در مقایسه با ترمپ، عقب مانده است و شماری از مشاوران رییس جمهور در قصرسفید و در ستاد انتخاباتی او به گونهٔ خاص تردید نشان داده که بایدن بتواند از حریف‌اش پیشی بگیرد.

اما بایدن گفت که شماری از روسای جمهور پیشین در آغاز کارزار انتخاباتی شان از رقبای شان عقب افتاده بودند و هنوز راه طولانی در پیش دارد و می‌تواند از حریف‌اش پیشی بگیرد.

در این حال، چک شومر، رهبر اکثریت در مجلس سنا، تیم رییس جمهور بایدن را دعوت کرد تا به گونهٔ‌ خصوصی با سناتوران ببیند و در مورد نگرانی و مسیر آینده صحبت کنند، اما شماری از سناتوران گفتند که ترجیح می‌دهند در این مورد از شخص رییس جمهور بشوند. تا حال تنها یک سناتور دموکرات از بایدن خواسته است از رقابت ریاست جمهوری کنار برود.

کریس مورفی، سناتور دموکرات گفت که به باور وی رییس جمهور بایدن می‌تواند در انتخابات برنده شود، اما او باید بتواند به نگرانی‌های رای‌دهندگان پاسخ ارایه کند و "در روز های آینده به گونهٔ مستقیم با رای دهندگان صحبت کند".

در حال حاضر، سناتوران پرنفوذ همه قویاً در کنار بایدن ایستاده اند و این امر سبب شده است که حزب دموکرات در تنگنا قرار گیرد.

گروه

XS
SM
MD
LG