لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی به قانونگذاران امریکایی: کمک‌های شما با اوکراین 'خیرات' نیست


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین شام چهارشنبه ۲۱ دسمبر (۳۰ قوس) در جریان سخنرانی در میان قانونگذاران امریکایی در مقر کانگرس ایالات متحده گفت که کمک‌های امریکا به اوکراین "خیرات" نیست.

رییس جمهور اوکراین افزود: "پول‌ شما خیرات نیست، این یک سرمایه‌گذاری در امنیت جهانی و دموکراسی است که ما آن را با بهترین نوع مسوولیت به پیش می‌بریم."

رییس جمهور اوکراین علاوه کرد که کشورش هیچ زمانی به روسیه تسلیم نمی‌شود و در این جنگ پیروز خواهد شد.

پیش از آن،‌ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در واشنگتن با ولادمیر زیلینسکی، ملاقات کرد و گفت که کیف هیچ زمانی تنها نخواهد ماند.

رییس جمهور بایدن در جریان نشست خبری مشترک با زیلینسکی گفت که جنگ اوکراین "بخشی از یک چیز بزرگ است" و تعهد کرد که ایالات متحده در مقابل پرخاشگری روسیه تا زمانی که نیاز باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد.

زیلینسکی گفت که به هیچ گونه سازشی تن در نخواهد داد که در آن قلمرو اوکراین از دست برود. روسیه از قبل چند منطقه در شرق اوکراین را با خاک خود ملحق کرده است.

او افزود که برای وی منحیث رییس جمهور تنها صلح نه بلکه حاکمیت،‌ آزادی و تمامیت ارضی و پرداخت غرامت برای تمامی خساراتی که روسیه باعث آن شده است نیز مهم است.

زیلینسکی از واشنگتن برای فراهم آوری سیستم دفاع راکتی پتریوت تشکر کرد که بخشی از معاونت نظامی ۱.۸۵ میلیارد دالری امریکا به اوکراین است.

زیلینسکی گفت که قویتری عنصر این بستهٔ‌ کمکی، سیستم‌های بطریهٔ پتریوت است، آنچه که دفاع هوایی اوکراین را به گونهٔ چشمگیر قوت می‌بخشد.

رییس جمهور ایالات متحده گفت که مطمین است که متحدین غربی نیز در حمایت از اوکراین متعهد باقی می‌مانند. اما او اضافه کرد که در بخش کمک‌هایی که متحدین اوکراین روی آن توافق خواهند کرد، محدودیت هایی وجود دارد.

XS
SM
MD
LG