لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: ایالات متحده به دفاع از اسراییل علیه تهدیدات ایران متعهد است


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبهاول اگست (۱۱ اسد) به بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، گفت که واشنگتن به دفاع از امنیت اسراییل علیه تمامی تهدیدات ایران، متعهد است.

قصر سفید با نشر اعلامیه‌ای گفت که بایدن در مکالمهٔ تلیفونی که کاملا هریس، معاون رییس جمهور و کاندید حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری، نیز شامل بود، بر تلاش‌های جاری برای فروکش کردن تنش‌ها در منطقه نیز تاکید کرد.

این صحبت تلیفونی پس از آن صورت گرفت که اسراییل اعلام کرد یک قوماندان نظامی حزب الله را در بیروت از بین برد.

در همین حال، اسراییل امروز گفت که محمد الضیف، رییس نظامی حماس را در شهر خان یونس کشته است. اردوی اسراییل گفته است که الضیف طراح اصلی حملات هفتم اکتوبر بر اسراییل بود و در حمله‌ای به تاریخ ۱۳ جولای کشته شده است.

حکومت نتنیاهو اما تا اکنون در مورد کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه حماس، در تهران تبصره نکرده است، اما حماس اسراییل را به آن مقصر خوانده است.

قصر سفید همچنان گفته است که بایدن یک بار دیگر تعهد‌اش به دفاع از اسراییل علیه تهدیدات ایران و تمامی "گروه‌های تروریستی نیابتی آن" به شمول حماس، حزب الله و شورشیان حوثی تصریح کرد.

رییس جمهور ایالات متحده با صدر اعظم اسراییل در مورد تلاش برای حمایت از این کشور در مقابل تهدید میزاییل‌های بالستیک و طیاره‌های بی‌سرنشین بحث کرد.

اسراییل پس از حملهٔ هفتم اکتوبر حماس، در نوار غزه با گروه حماس درگیر جنگ است. بر اساس معلومات مقامات اسراییلی در آن حمله تندروان حماس ۱۱۹۷ نفر را کشتند که اکثریت شان غیرنظامیان بودند.

اسراییل از آن به بعد حملات انتقامجویانه را در غزه راه اندازی کرده و به گفتهٔ مقامات صحی غزه تا اکنون بیش از ۳۹۴۸۰ نفر را کشته است که اکثریت شان زنان و کودکان بوده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG