لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن و ترمپ به دو مناظرهٔ تلویزیونی توافق کردند 


دونالد ترمپ و جوبایدن
دونالد ترمپ و جوبایدن

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و دونالد ترمپ، رقیب‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، امروز ۱۵ می (۲۶ ثور) به انجام دو مناظرهٔ تلویزیونی توافق کردند.

شبکهٔ خبری سی‌ان‌ان گفته است که ستاد انتخاباتی این دو کاندید توافق کردند که مناظرهٔ نخست به تاریخ ۲۷ جون در استدیوی این شبکه در شهر اتلانتای ایالت جورجیا برگزار شود، اما بدون حضار.

مناظرهٔ دوم به میزبانی شبکهٔ ای‌بی‌سی نیوز به تاریخ دهم سپتمبر برگزار خواهد شد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده که در انتخابات سال ۲۰۲۰ در مقابل بایدن شکست خورد، هنوز هم ادعا می‌کند که وی برنده بود و بایدن با تقلب به ریاست جمهوری رسید.

او از چند هفته‌ به اینسو خواهان مناظره بود و بایدن در نهایت توافق کرد. جو بایدن دموکرات و دونالد ترمپ جمهوریخواه است و آنان پس از این توافق بر خلاف همدیگر به کنایه پرداختند.

ترمپ در پیامی در شبکهٔ اجتماعی تروث‌ نگاشته است که آماده و مایل به مناظره با بایدن بود.

مناظرهٔ نخست را جیک تاپر و دانا باش، دو مجری با تجربۀ سی‌ان‌ان گردانندگی خواهند کرد.

بایدن در یک پیام در شبکهٔ اجتماعی ایکس نگاشته است که درجریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، دونالد ترمپ در دو مناظره در مقابل وی بازنده شد و از آن به بعد حاضر به مناظرهٔ دیگر نشد.

او گفته است: "حالا او طوری رفتار می‌کند که گویا می‌خواهد دوباره با من مناظره کند. خوب، روزم را خوش بساز، رفیق."

اما ترمپ گفته است: "بایدن بدترین مناظره کننده‌ای بود که من با وی روبه رو شده ام- او نمی‌تواند دو جمله را کنار هم بگذارد."

طوری که معلوم می‌شود، مناظرهٔ سی‌ان‌ان میان بایدن و ترمپ خواهد بود، با آنهم این شبکه احتمال اشتراک یک کاندید مستقل را رد نکرده است.

اما اشتراک کاندیدان مستقل مانند رابرت کنیدی جونییر یا کسی دیگر در چنین مناظره‌ها شرایط خاص خود را دارد و باید حمایت حد اقل ۱۵ درصد رای دهندگان را داشته باشند.

ترمپ و بایدن هر دو در مورد کاندیداتوری کنیدی محتاط اند و هراس دارند که وی در شماری از ایالت‌ها کلیدی به اندازه‌ای رای کسب خواهد کرد که برای تغییر نتیجهٔ سراسری کافی باشد.

در ایالات متحده برندهٔ بیشتر آرای کلی، برندهٔ انتخابات شمرده نمی‌شود بلکه انتخابات به حساب ایالت به ایالت صورت می‌گیرد و برندهٔ هر ایالت، برندهٔ آرای انتخاباتی آن شناخته می‌شود و هر کاندیدی که آرای بیشتر انتخاباتی را به حساب ایالت‌ها کسب کند، برندهٔ انتخابات محسوب می‌شود.

ایالت‌های که جمعیت بیشتر دارند، آرای انتخاباتی شان نیز بیشتر است.

گروه

XS
SM
MD
LG