لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در یک مکتب در صربستان نه کشته برجا گذاشت


در نتیجهٔ گلوله باری در یک مکتب در بلگراد، پایتخت صربستان کم از کم نه نفر از جمله هشت شاگرد جان باخته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

پولیس بلگراد گفت که یک پسر ۱۳ ساله صبح روز چهار شنبه سوم می (۱۳ ثور) بر معلمش شلیک کرده و سپس هشت شاگرد و یک محافظ مکتب را نیز به گلوله بست.

پولیس گفت که حمله کننده که در صنف هفتم درس می‌خواند، دستگیر شده است. پولیس گفته است که مظنون در مدت یک ماه این حمله را طراحی کرده و فهرست کسانی را که باید کشته شوند،‌ تهیه کرده بود.

وزارت داخله صربستان در بیانیه‌ای گفت: "هشت کودک و یک محافظ امنیتی کشته و شش کودک و یک معلم مکتب زخمی شده اند."

وسلین میلیچ، رییس پولیس بلگراد گفت که دانش‌آموزان کشته شده هفت دختر و یک پسر اند که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ تولد شده‌اند.

میلان میلوسویچ، پدر یکی از دانش آموزان مکتب ابتداییهٔ ولادیسلاو ریبنیکار گفت که دخترش در صنفی بود که گلوله‌باری در آن رخ داد.

میلوسویچ به شبکه تلویزیونی N1 گفت: "او (دخترش) موفق به فرار شد. (پسر) ... ابتدا بر معلم شلیک کرد و سپس بدون هدف شروع به تیراندازی کرد."

میلان ندلیکوویچ، شاروال منطقه مرکزی وراکار که این مکتب در آن واقع شده است، گفت که وضعیت صحی معلم وخیم است و داکتران تلاش دارند او را نجات دهند.

پولیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجروحین تحت مداوا قرار دارند و تحقیقات در مورد انگیزهٔ تیراندازی آغاز شده است.

گلوله‌باری دسته‌جمعی در صربستان که قوانین بسیار سختگیرانه‌ای برای حمل سلاح دارد، نسبتاً نادر است. اما ناآرامی‌های دهه ۱۹۹۰ سبب سرازیر شدن صدها هزار سلاح غیرقانونی به این کشور شده است.

مقامات صربستان چندین بار اعلام کردند که در صورتیکه اشخاص سلاح‌های غیرقانونی خود را تحویل دهند، مورد عفو قرار خواهند گرفت.

XS
SM
MD
LG