لینک های دسترسی

Breaking News

تدابیر برای مقابله با گرمای شدید در ایالات متحده


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به تازگی اقدامات بیشتری را برای محافظت از جوامع امریکایی در برابر گرمای شدیدی اعلام کرد که بخش‌هایی از ایالات متحده را متاثر کرده است.

مقامهای مسوول در شهر لاس انجلس ایالت کالیفورنیا برای کمک به مبارزه با موج گرمای طولانی مدت و شدید تابستان، مراکز سرد کننده خاصی را در سراسر این شهر افتتاح کرده اند.

جوزف رایزر، مسوول بخش مدیریت حالات اضطراری لاس انجلس، گفت: "می‌خواهیم به مردم بگوییم که هر مرکز یا ساختمان شهری – مرکز تفریحی و کتابخانه – یک محل سرد کننده برای شماست که می توانید از آن مستفید شوید."

مقام‌های مسوول در کالیفورنیا، سرگرم کار برای ایجاد مراکز سرد کننده استند و بیشتر کسانی که از این مراکز مستفید می‌شوند، افراد کم‌درآمد، فقیر و بی‌سرپناه استند.

اما کالیفورنیا تنها ایالتی نیست که از گرمای شدید متاثر شده است. داکتران در سراسر کشور از افزایش گرما زدگی و سوختگی ناشی از لمس سطوح فلزی داغ خبر می دهند.

گرمی هوا در ساحهٔ دیث والی کالیفورنیا به ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است.

رونن لوینسن، کارمند لابراتوار ملی لارنس برکلی، می‌گوید که شهرها نیز به همان اندازه گرم است.

لوینسن گفت: "شهرها مملو از سطوح خشک و تاریک است که نور آفتاب را جذب می کند - سقف‌های تاریک، دیوارهای تاریک و سنگ فرش‌های تاریک. همانطور که این سطوح خشک تاریک جایگزین سطوح طبیعی گیاهی می‌شود، گرمی هوا افزایش می یابد."

لوینسن می‌گوید که شهرهای بزرگ مانند لاس انجلس را می‌توان با رنگ آمیزی مجدد کمی سرد ساخت.

در چند سال اخیر ساختمان‌ها و سقف‌های جدید در لاس انجلس و جاده‌ها با رنگ‌های روشن رنگ آمیزی شده است. دانشمندان می گویند که این اقدام سبب می‌شود که گرما در شهر چند درجه کاهش یابد.

متخصصین هواشناسی پیش‌بینی کرده اند که گرمای کنونی هوا در ایالات متحده،‌ کم از کم تا روزهای نخست ماه اگست ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG