لینک های دسترسی

Breaking News

کانادا به ارزش ۱.۸۷ میلیارد دالر درون را از امریکا خریداری می‌کند


طیاره‌های بی سرنشین نوع MQ-9B قادر است مسافت ۷۲۰۰ کیلومتر را طی کند و برای بیش از ۲۸ ساعت در هوا باشد
طیاره‌های بی سرنشین نوع MQ-9B قادر است مسافت ۷۲۰۰ کیلومتر را طی کند و برای بیش از ۲۸ ساعت در هوا باشد

حکومت کانادا روز سه‌شنبه ۱۹ دسمبر (۲۸ قوس) اعلام کرد که ۱۱ طیاره‌ٔ بی سرنشین مجهز با تسلیحات را از شرکت امریکایی جنرال اتومیکس خریداری می‌کند.

مقامات کانادا گفته اند که این طیاره‌های بی سرنشین را برای استقرار ماموریت‌های نظامی خارجی، نظارت بر سواحل آن کشور و امدادرسانی‌ در حالات اضطرار خریداری می‌کند.

قیمت مجموعی این درون‌های مجهز با سلاح ۲.۴۹ میلیارد دالر کانادایی معادل ۱.۸۷ میلیارد دالر امریکایی می‌شود. ایجاد ایستگاه کنترول زمینی،‌ ساخت هنگر برای این درون‌ها،‌ دستهٔ اول میزایل‌های نوع هلفایر و همچنین آموزش پرسونل شامل قیمت این درون‌ها می شود.

طیاره‌های بی سرنشین نوع MQ-9B قرار است در سال ۲۰۲۸ میلادی برای کانادا تحویل داده شوند.

بیل بلر، وزیر دفاع کانادا، گفته است که خریداری‌ این درون‌ها تضمین می کند که کشورش "یک اردوی عصری و سازگار دارد که آمادهٔ پاسخگویی به آموزن‌های امنیتی در حال تحول و نوظهور است."

وزیر دفاع کانادا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این طیاره‌های بی سرنشین در پایگاه‌های کانادا در سواحل اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و همچنین قطب شمال مستقر خواهند شد.

این درون‌ها قادر به پرواز مسافت ۷۲۰۰ کیلومتر است و می‌توانند بیش از ۲۸ ساعت در هوا بمانند. مقامات کانادا گفته اند که این طیاره‌های بی سرنشین نه تنها در ماموریت‌های خارجی با متحدین استفاده خواهند شد، بلکه از‌ آن برای اهداف نظارتی در امتداد قلمرو وسیع و سواحل طولانی کانادا استفاده خواهند شد.

نظامیان کانادا گفته اند که از این درون‌ها برای کمک به واکنش‌های اضطراری غیرنظامی در حوادثی مانند آتش‌سوزی جنگل‌ها و سیل‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

خریداری طیاره‌ها بی سرنشین بخشی از تلاش‌های کانادا برای مدرن‌سازی و بهبود نیروی هوایی آن کشور است. حکومت کانادا طیاره‌های کهنهٔ خود را با جت‌های جنگی جدید نوع اف-۳۵، طیاره‌های جاسوسی و هلیکوپتر‌های نجات مجهز می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG