لینک های دسترسی

Breaking News

چین بر الحاق تایوان با خاک این کشور تاکید کرد 


پرچم‌های چین و تایوان
پرچم‌های چین و تایوان

یک مقام حزب کمونیست چین امروز ۲۰ اگست (۳۰ اسد) در کنفرانس ترویج الحاق مجدد هانگ کانگ با چین گفت که بیجینگ مطمین است که تایوان به گونۀ کامل با چین ملحق خواهد شد.

بر اساس معلومات برگزارکنندگان، دراین کنفرانس سالانه که پس از ۱۴ سال برای نخستین بار در هانگ کانگ برگزار شده است، بیش از ۱۲۰۰ سیاستمدار طرفدار چین و شخصیت‌های مردمی از چین، تایوان، هانگ کانگ و سایر کشورها اشتراک کرده اند.

شی تیافینگ، مسوول ریاست کار جبهۀ متحد حزب کمونیست چین، گفت: "ما امروز در مقایسه با هر زمان دیگر در تاریخ به درک اتحاد دوبارۀ مردم چین نزدیک شده ایم و برای تکمیل کردن این الحاق مطمین‌تر و قابل‌تر شده ایم."

تایوان قلمرو خودمختاری است که از خود اردو و پول رایج دارد، اما چین ادعا دارد که تایوان بخشی از قلمرو این کشور است و به هر قیمتی که باشد آنرا با خاک خود ملحق می‌کند.

ریاست کار جبهۀ متحد حزب کمونیست چین مسوولیت دارد تا با جوامع اقلیت، گروه های دینی و شهروندانی که در خارج زندگی می‌کنند در رابطه به هانگ کانگ، تبت، شین‌ژیانگ، تایوان و مکاو تعامل کند.

بیجینگ می‌گوید که تبت که یک منطقۀ همالیایی است و ولایت شین‌ژیانگ که جمعیت بزرگ مسلمانان اویغور در آن زیست دارد، بخش‌های "جداناپذیر" قلمرو چین اند.

شی در جریان سخنرانی‌اش گفت که وضعیت کنونی در تنگۀ تایون بسیار پیچیده است و حکومت لای چینگ تی، رییس جمهور تایوان، و حزب ترقی‌خواه دموکراتیک وی را به خاطر این وضعیت مقصر خواند.

او گفت: "ما باید... روحیۀ مبارزاتی را زنده نگهداریم، شجاعت به دوش کشیدن مسوولیت ما را داشته باشیم و ... همیشه مراقب تحرکات نیروهای مستقل تایوان و مداخلۀ خارجی باشیم."

باوجود مخالفت‌های شدید تایوان، چین در چند سال گذشته تمرینات نظامی منظمی را در اطراف این جزیره راه اندازی کرده تا بر تایپی فشار بیاورد که ادعای حاکمیت بیجینگ را بپذیرد.

این در حالی است که ایالات متحده برای تایوان تسهیلات فراهم می‌کند تا در مقابل تهدیدات از خود دفاع کند. بر اساس قانونی که در سال ۱۹۷۹ از سوی کانگرس ایالات متحده تصویب شد، امریکا استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما متعهد است تا آن جزیره را در زمینۀ دفاع از خود کمک کند.

چین همواره از حمایت حکومت ایالات متحده از تایوان شدیداً انتقاد کرده است.

تایوان و چین در سال ۱۹۴۹ پس از یک جنگ داخلی از هم جدا شدند و نیروهای ملی‌گرای شکست خورده به تایوان فرار کردند و در آنجا حکومتی را ایجاد کردند که بعد‌ها به یک دموکراسی پر جنب و جوش تبدیل شد.

گروه

XS
SM
MD
LG