لینک های دسترسی

Breaking News

طوفان هلن در امریکا ۵۶ کشته برجا گذاشت


ایالت فلوریدا پس از طوفان هلن
ایالت فلوریدا پس از طوفان هلن

طوفان قدرتمند هلن در جنوب شرق امریکا جان کم از کم ۵۶ نفر را گرفته و علاوه بر ویرانی‌های گسترده، جریان برق میلیون‌ها را نفر قطع کرده است.

طوفان هلن روز پنجشنبه با بادهای به سرعت ۲۲۵ کیلومتر فی ساعت وارد سواحل ایالت فلوریدا شد و از آنجا به سوی ایالت‌های جورجیا، کرولینای شمالی و جنوبی و تینسی با باران‌های سیل‌آسا در حرکت افتاد.

مقامات جورجیا و فلوریدا این طوفان را "فاجعه‌بار" خوانده اند.

سرازیر شدن سیلاب و لغزش زمین سبب بسته شدن جاده‌ها و شاهراه‌های بین ایالتی شده است.

امدادرسانان با استفاده از وسایل مختلف از جمله هلیکوپترها هزاران نفر را از مناطق آسیب زده نجات داده اند.

باوصف آنکه از کشته شدن ۵۶ نفر گزارش شده، اما مقامات می‌گویند که به دلیل واژگون‌ شدن آنتن‌های شبکه‌های تلیفونی، تامین ارتباط در بسیاری نواحی مشکل شده و اقارب قربانیان نتوانسته اند با عزیزان شان تماس برقرار کنند.

مرکز ملی طوفان ایالات متحده گفته است که انتظار می رود طوفان که اکنون به یک طوفان موسومی تبدیل شده تا روز یکشنبه دوام کند.

طوفان هلن در ایالت کرولینای شمالی بدترین سیلاب را که در یک قرن گذشته پیشینه نداشته است، سبب شده است.

در اتلانتا، ۲۸.۲۴ سانتی متر باران در طول ۴۸ ساعت بارید که بیشترین میزان باران در طول دو روز از زمان شروع ثبت ریکارد باران‌ها در سال ۱۸۷۸ می‌باشد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز شنبه ۲۸ سپتمبر (هفتم میزان) گفت که ویرانی هلن "بسیار بزرگ" است و متعهد شد که به ایالت‌های آسیب‌دیده کمک بفرستد.

اکیو ودر، شرکت هواشناسی شخصی گفته است که براساس برآوردهای اولیه، طوفان هلن در مجموع حدود ۹۵ تا ۱۱۰ میلیارد دالر خسارت وارد کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG