لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بر کاروان نظامیان پاکستانی ۱۳ کشته و زخمی برجاگذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

در اثر انفجار بر یک کاروان نظامیان پاکستانی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان یک نظامی پاکستانی کشته و کم از کم ۱۲ نفر دیگر، به شمول غیرنظامیان، زخمی شدند.

مقام‌ها و شاهدان عینی گفتند که واسطهٔ نظامیان پاکستانی روز یکشنبه پنجم فبروری (۱۶ دلو) در یک ساحهٔ مرکزی شهر کویته که تدابیر شدید امنیتی و محافظتی در آنجا نافذ است، هدف انفجار قرار گرفت.

تا کنون مقام‌های ایالتی و نیز بخش مطبوعاتی اردوی پاکستان در مورد آمار تلفات این رویداد و نیز چگونگی انفجار، معلوماتی ارایه نکرده اند.

تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حمله را به دوش گرفته و گفته است که یک مهاجم انتحاری آن گروه حمله بر کاروان نظامیان پاکستانی را انجام داده است.

تحریک طالبان پاکستان آمار بلند تلفات نظامیان پاکستانی را در اثر این حمله گزارش داده است، اما این گروه همواره در مورد تلفات ناشی از حملات خود آمار بلندتر و گاهی اغراق‌آمیز نشر می‌کند.

امدادرسانان گفته اند که کم از کم پنج رهگذر غیرنظامی در این حمله زخمی شده و برای درمان به شفاخانه‌های ساحه منتقل شده اند.

این رویداد درست چند روز پس از انفجار مرگبار بر یک مسجد در شهر پشاور پاکستان به وقوع می‌پیوندد که منجر به کشته شدن کم از کم صدنفر و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر دیگر، عمدتاً‌ نمازگزاران شد.

در انفجار شهر پشاور که در داخل مسجد مربوط به یک مجتمع امنیتی رخ داد،‌ بیشتر منسوبان پولیس کشته و زخمی شدند. تا کنون هیچ گروهی مسوولیت آن حمله را به دوش نگرفته است.

XS
SM
MD
LG