لینک های دسترسی

Breaking News

تشدید تدابیر مرزی در دنمارک در پی اعتراضات به خاطر سوختاندن قرآن


حکومت دنمارک اعلام کرد که امنیت مرزهای آن کشور پس از تظاهرات در اعتراض به سوختاندن نسخه‌های قرآن در این کشور و کشور همسایه سویدن، تقویت شده است.

وزارت عدلیۀ دنمارک روز چهارشنبه نهم اگست (۱۸ اسد) در یک بیانیه گفت که پولیس به دنبال توصیهٔ اداره امنیت و استخبارات آن کشور، تصمیم گرفت که "به طور موقت تلاش‌ها را در مرزهای داخلی دنمارک افزایش دهد."

بر اساس این اقدام که از سوم اگست به مدت یک هفته اجرایی شد، پولیس دنمارک برخی رهگذران را در مرز با سویدن و آلمان بررسی می‌کند. این تدابیر مرزی تا تاریخ ۱۸ اگست اجرایی خواهد بود.

پیتر هیملگارد، وزیر عدلیهٔ دنمارک گفت: "واقعات اخیر سوختاندن قرآن سطح تهدید فعلی را تحت تاثیر قرار داده است. ما در وضعیت جدی قرار داریم و برای مقابله با تهدیدات نیاز است که به تدابیر امنیتی در مرزها را ادامه دهیم."

پس از واکنش تند شماری از کشورهای اسلامی به سوختاندن و بی‌حرمتی به قرآن در دنمارک و سویدن، تدابیر امنیتی در این دو کشور افزایش یافته است.

دو فرد معترض در شهر کوپنهاگن، پایتخت دنمارک، به تاریخ ۲۴ جولای (دوم اسد) نسخه‌ای از قرآن را در برابر سفارت عراق به آتش کشیدند. معترضان که خود را وابسته به گروه "میهن‌پرستان دنمارک" می‌خوانند،‌ نخست قرآن را لگدمال کرده سپس بر آن آتش افروختند.

پیش از آن، سلوان مومیکا، مهاجر عراقی مقیم سویدن، قرآن و پرچم عراق را در مقابل سفارت عراق در شهر استکهلم، پایتخت سویدن، به آتش کشید، اقدامی که با واکنش جدی اکثر کشورهای اسلامی روبرو شد.

مقامات در دنمارک و سویدن گفته اند که با احترام به آزادی بیان، در حال بررسی راه هایی استند که تظاهراتی را محدود کنند که در آن معترضین نسخه‌های قرآن را آتش می‌زنند.

گروه

XS
SM
MD
LG