لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی در میدان وردک و سرپل


مقام های محلی میدان وردک و سرپل تایید کرده اند که در نتیجۀ حملات هوایی در این دو ولایت چندین غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

امیر محمد ملکزی، ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک روز دوشنبه ۹ سپتمبر (۱۸ سنبله) به صدای امریکا گفت که در اثر یک حمله هوایی در منطقه "جوی رزین" این ولسوالی، هفت غیرنظامی کشته شده است.

دو کودک و یک زن شامل کشته شده‌های این رویداد اند.

شریف‌الله هوتک، عضو شورای ولایتی میدان وردک گفت که این افراد زمانی مورد هدف یک "طیاره بیدون سرنشین مربوط به نیروهای خارجی" قرار گرفته ‌اند که سوار بر یک موتر نوع "سراچه" بوده و از یک محفل مهمانی به سوی خانۀ‌ شان در حرکت بوده اند.

محیب‌الله شریفزی، سخنگوی والی میدان وردک صدای امریکا گفت که یک هیات دولتی برای بررسی این رویداد به ولسوالی سیدآباد اعزام شده است.

از جانب دیگر، در جریان جلوگیری از حمله طالبان در ولایت سر پل شماری از غیر نظامیان زخمی شدند.

قاری محمد ایوب انصاری ولسوال گوسفندی ولایت سرپل به صدای امریکا گفت: "ساعت دوازده بجه شب گذشته زمانیکه گروه طالبان میخواست بالای قریه توتلی و صیاد ولسوالی گوسفندی حمله کنند با مقاومت نیروهای امنیتی و خیزش‌های مردمی و حملات هوایی روبرو شدند که در نتیجه طالبان نتواست به این قریه حمله کنند، اما در نتیجه بمبارد هوایی پنج عضو یک خانواده که همه یی شان زنان استند زخمی و یک طفل هشت ماهه در شکم مادرش توسط چره بم از بین رفت."

تاهنوز گروه طالبان دراین باره ابراز نظر نکرده اند.

ولسوال گوسفندی سرپل گفت که زخمیان به شفاخانه سانچارک انتقال یافته اند و وضعیت شان خوب است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG