لینک های دسترسی

Breaking News

ایلن مسک: حساب‌های 'غیرفعال تویتر پاکسازی' می‌شوند


ایلن مسک، مالک رسانهٔ اجتماعی تویتر
ایلن مسک، مالک رسانهٔ اجتماعی تویتر

ایلن مسک، میلیاردر و مالک رسانهٔ اجتماعی تویتر، روز دوشنبه هشتم می (۱۸ ثور) اعلام کرد که حساب‌های تویتر آنعده کاربران را لغو می‌کند که از دیر مدت زمان به اینسو استفاده نشده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که مسک تلاش می‌کند از طریق فعالیت بیشتر کاربران این رسانه‌ٔ اجتماعی عواید تویتر را که سال گذشته ۴۴ میلیارد دالر خریداری کرد، افزایش دهد.

مسک در تویتی گفت:‌ "ما در حال پاکسازی حساب هایی استیم که برای چندین سال است که هیچ فعالیتی نداشته اند. بنابراین احتمالاً شاهد کاهش تعداد دنبال کنندگان خواهید بود."

مسک پس از آنکه سال گذشته تویتر را خریداری کرد، تغییرات اجباری را در این رسانهٔ بزرگ اجتماعی به وجود آورد که شامل کاهش کارمندان و حذف علامت تایید آبی رنگ می‌شود؛ این اقدام مسک کاربران و شرکت‌های اشتهارات را از این رسانهٔ بزرگ اجتماعی بیگانه کرده است.
مسک که در زمان خریداری تویتر ثروتمندترین فرد جهان بود، بلافاصله هیات مدیره تویتر را منحل اعلام کرد و مدیران ارشد این رسانهٔ بزرگ اجتماعی از جمله ویجایا گاد، مسوول اعتماد و امنیت این شبکه اجتماعی، را از کار اخراج کرد.

علامت آبی رنگ در کنار نام کاربر به این معنا است که تویتر مهر اصالت حساب متعلق یک شخص، شرکت، سازمان‌بین المللی، رسانه‌های بین المللی و افراد معروف را تایید می‌کند.

پیش از اینکه مسک تویتر را خریداری کند، تنها حساب‌های واجد شرایط، مانند فعالان، خبرنگاران و شخصیت‌ها معروف می‌توانستند نشانهٔ تاییدی آبی را دریافت کنند، اما مسک آنرا سیستم "خان و غریب" خوانده است.

با آنهم پس از انتقاد‌های گسترده، مسک به برخی از کاربران، به شمول خبرگزاری‌‌های بین المللی، اجازه داد تا علامت تایید آبی را داشته باشند.

XS
SM
MD
LG