لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ علیه داعش موضوع کنفرانس امنیتی مونیخ


رهبران ارشد، دیپلومات ها و مقامات امور دفاعی جهان برای اولین بار فرصت مییابند تا با اعضای ادارۀ رئیس جمهور ترمپ ملاقات کنند.

نشست سالانۀ امنیتی مونیخ در میان نگرانی‌ها در مورد تعهد ترمپ با ناتو و موضعگیری وی در برابر روسیه برگزار می‎شود.

مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا، جم ماتیس وزیر دفاع و جان کیلی وزیر داخلۀ این کشور در راس هیئت ایالات متحده امریکا به روز جمعه برای نخستین بار به حیث مقام‌های ارشد ادارۀ دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده، درین نشست اشتراک می ‎کنند.

این نخستین دیدار مایک پینس در چند روز آینده از شهر مونیخ آلمان و بروکسیل بلجیم؛ پس از مراسم تحلیفش به حیث معاون رئیس جمهور ایالات متحده می باشد.

یک عضو ارشد قصر سفید در بخش پالیسی خارجی گفته است این سفر فرصت است برای معاون رئیس جمهور تا متحدین و شرکای خود را اطمینان بخشد و در ضمن اولویت های امریکا را برای روابط با کشور های اروپایی به نمایندگی از رئیس جمهور تشریح کند.

رهبران اروپایی پس از آن در مورد رئیس جمهور امریکا ابراز نگرانی کردند که دونالد ترمپ از ولادیمیر پوتین همتای روسی اش ستایش به عمل آورد و ماه گذشته سازمان ناتو را منسوخ خواند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده
مایک پنس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده

آقای پنس به روز شنبه در نشست مونیخ سخنرانی خواهد کرد. مشاور قصر سفید میگوید آقای پینس این پیام را خواهد رساند "زمانی مصونترین و مرفه ترین کشور خواهیم بود که امریکا و اروپا قوی و متحد باشند."

از افغانستان هم رئیس جمهور غنی در راس یک هیئت ارشد حکومتی درین نشست اشتراک کرده‎است.

قرار است به روز جمعه آقای پینس در مونیخ با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، انگلا مرکل صدر اعظم آلمان و چندین رهبر اروپای شرقی ملاقات کند.

مشاورین میگویند موضوع صحبت رئیس جمهور افغانستان با صدراعظم العبادی مبارزه علیه داعش است.

توقع میرود که در این نشست سرگی لاورف وزیر خارجه روسیه، ونگ ایی وزیر خارجه چین، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و حیدر العبادی صدراعظم نیز با هم ملاقات کنند.

انگلا مرکل صدراعظم آلمان، انتونیو گوتیرش منشی عمومی ملل متحد، دونالد تَسک رئیس شورای اروپایی و ینس ستولتنبرگ سر منشی ناتو نیز در میان سران ٣٠ کشور و ٨٠ وزیر دفاع شامل اند که انتظار میرود در این نشست شرکت کنند.

نشست مونشن امروز جمعه ۱۷ ماه فبروری آغاز شده و تا ۱۹ فبروری ادامه می یابد‎.

XS
SM
MD
LG