لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۱۰۰ عضو مظنون مافیای ایتالیا در اروپا بازداشت شد


پولیس در سراسر اروپا ۱۰۸ عضو مظنون گروه "مافیای درانگیتا" ایتالیا را بازداشت کرد. این مظنونین به قاچاق مواد مخدر و سلاح متهم اند.

نانسی فیزر، وزیر داخلهٔ آلمان، گفت که عملیات روز چهارشنبه سوم می (۱۳ ثور) بزرگترین عملیات مبارزه علیه جرایم سازمان‌یافته بوده و بازداشت این افراد ضربهٔ قوی به مافیای درانگیتا وارد کرده است.

پولیس اروپا (یوروپول) گفت که این عملیات بخشی از تحقیقاتی بود که در ایتالیا، آلمان، بلجیم، پرتگال، اسپانیا، سلوانیا، رومانیا، برازیل و پانامه جریان داشت.

یوروپول با نشر بیانیه‌ای گفت که این شبکه از همه بیشتر در قاچاق مواد مخدر از امریکایی جنوبی، اروپا و آسترالیا دخیل بود.

این شبکه از معامله‌گران چینی پول دریافت کرده و در ایتالیا و کولمبیا موارد مخدر خریداری می‌کرد.

خانواده‌های درانگیتا از پاکستان به امریکای جنوبی سلاح قاچاق می‌کردند. آنان به گروه معروف جنایت‌پیشهٔ (Primeiro Comando da Capital) برازیلی تسلیحات پاکستانی را اکمال کرده و در عوض کوکایین به دست می‌آوردند.

درانگیتا که در منطقهٔ کالابریای جنوب ایتالیا ریشه دارد به قویترین گروه مافیایی در این کشور عرض اندام کرده و بزرگترین شبکه‌های جنایی را در جهان دارد.

عواید به دست آمده از این منابع را اعضای این خانواده‌ها در خریداری املاک،‌ رستوران‌ها، هوتل‌ها، شرکت‌های موترشویی، فروشگاه‌های بزرگ و سایر فعالیت‌های تجارتی سرمایه‌گذاری می‌کردند.

XS
SM
MD
LG