لینک های دسترسی

Breaking News

کارولینای جنوبی برای نخستین بار یک مرد محکوم به مرگ را با ضرب گلوله اعدام می‌کند


قرار است برای نخستین بار یک مردی که در ایالت کارولینای جنوبی امریکا محکوم به مرگ شده است، به ضرب گلوله اعدام شود.

اما تا هنوز مشخص نیست که این اعدام چه زمانی اجرا خواهد شد، زیرا وکیل مدافع او تلاش دارد تا موانع قانونی برای این گونه اعدام ایجاد کند.

حکم اعدام ریچارد مور که قرار است به تاریخ ۲۹ اپریل سال روان میلادی اجرا شود ، یکبار دیگر توجه مردم را به خود جلب کرده است، چون با ضرب گلوله اجرا خواهد شد.

این چنین اعدام ها تنها در چند ایالت معدود عملی می‌شود و در جریان یک دهۀ گذشته اعدام با ضرب گلوله در امریکا اجرا نشده است.

کارولینای جنوبی سال گذشته اجازه کشتن فرد محکوم به اعدام را با ضرب گلوله قانونی ساخت و فرد محکوم به اعدام می‌تواند از دو گزینه: مرگ با ضرب گلوله و یا برق، یکی را انتخاب کند.

بر اساس گزارش ها،‌ دلیلی که کارولینای جنوبی برای اعدام افراد محکوم به این دو گزینه رو آورده است،‌ ناتوانایی آن ایالت در خریداری دوا‌های زرقی کشنده عنوان شده است.

ریچارد مور حین انتخاب گزینه مرگ با ضرب گلوله گفت که او فکر نمی‌کند که هیچ یک از این اعدام‌ها قانونی باشند ولی گفت که وی مخالف شدید کشتن با برق است. بنا بر این،‌در حال حاضر،‌ ریچارد به جز از گزینه اعدام با ضرب گلوله، دیگر کدام گزینه‌ای ندارد.

ریچارد مور، در سال ۱۹۹۹میلادی به دلیل دست داشتن در قتل جیمز ماهونی، کارمند یک فروشگاه در منطقه اسپارتنبرگ واقع در کارولینای جنوبی، محکوم به اعدام شد.

سارنوالان می‌گویند که ریچارد مور می‌خواست برای خرید کوکایین از این فروشگاه سرقت نماید ، ولی موهانی، کارمند این فروشگاه با استفاده از اسلحه مانع وی شد ، بالاخره ریچارد مور موفق شد تا اسلحه دست داشته موهانی را بگیرد و با همان اسلحه موهانی را به قتل برساند.

انتظار می‌رود که در ۱۳ ماه می سال روان میلادی یک زندانی دیگر به نام بردزیک مون ، در این ایالت اعدام شود. ولی یک قاضی ایالتی در حال بررسی قانون های دیگری است. این قاضی گفته است که هردو قانون اعدام به ضرب گلوله و برق دادن فرد محکوم یک عمل "وحشیانه" است.

بر اساس مرکز معلومات مجازات اعدام که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در واشنگتن دی سی است،‌ از سال ۱۹۷۶ تا به حال صرف سه نفر در ایالات متحده به ضرب گلوله اعدام شده اند.

پس از رونی لی گاردنر که توسط تیم پنج نفره با ضرب گلوله در سال ۲۰۱۰ اعدام شد، ریچارد مور اولین فردی می‌باشد که با ضرب گلوله اعدام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG