لینک های دسترسی

Breaking News

ناکامی در حذف محتویات پرگزند؛ بریتانیا فیسبوک و تویتر را جریمه می‌کند 


بر اساس مقررات جدیدی در بریتانیا، اگر فیسبوک، تویتر و تیک‌تاک نتوانند پخش محتویات غیرقانونی و پرگزند را متوقف یا محدود کنند، جریمۀ هنگفتی باید بپردازند.

حکومت بریتانیا روز سه شنبه ۱۵ دسمبر (۲۵ قوس) اعلام کرد که به منظور مصوونیت کودکان در فضای آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و آنلاین باید تلاش بیشتری به خرج دهند تا کودکان با زورگویی و هرزه‌نگاری مواجه نشوند.

اولیفر دودن، وزیر دیجیتل، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا گفت: "ما وارد عصر جدید حسابدهی فناوری می‌شویم تا از کودکان و کاربران آسیب‌پذیر محافظت شود و اعتماد بر این صنعت [تکنالوژی] احیای مجدد شود و آن گونه که در قانون تصریح یافته است، از آزادی بیان حفاظت شود."

حکومت‌ها در تقلا اند تا تدابیری را اتخاذ کنند که بر محتویات غیرقانونی یا خطرناک در شبکه‌های اجتماعی کنترول بهتری داشته باشند.

مقررات جدید در بریتانیا که در سال آینده اجرایی خواهد شد، وبسایت‌های متخلف را مسدود کرده و مدیران ارشد آن را به خاطر محتویات شان پاسخگو قرار خواهد داد.

شبکه‌های مشهور مکلف خواهند بود تا در خصوص محتویاتی که غیرقانونی نه اما پرگزند است، مثل پخش معلومات غلط در مورد واکسین کووید۱۹، رویکرد روشن و مشخصی داشته باشند.

فیسبوک و گوگل گفته اند که در مورد این مقررات با حکومت بریتانیا کار خواهند کرد. هر دو شرکت گفته اند که مصوونیت کاربران را بی نهایت جدی گرفته و برای نیل به این هدف از قبل پالیسی‌های خود را تغییر داده اند.

شرکت چینی تیک‌تاک گفته است که پیشنهاد‌های بریتانیا را بررسی کرده و برای تقویت مصوونیت آنلاین با مقام‌های حکومت آن کشور کار خواهد کرد.

بر اساس مقررات جدید، ادارۀ تنظیم رسانه‌های بریتانیا صلاحیت خواهد داشت که شرکت‌های متخلف را تا ۲۴ میلیون دالر جریمه کند و خدمات شرکت‌های متخلف را در بریتانیا غیرقابل دسترس بسازد.

XS
SM
MD
LG