لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ در کوریای جنوبی سبب مرگ دست‌کم ۲۲ نفر شده است


مقامات کوریای جنوبی روز شنبه ۱۵ جولای (۲۴ سرطان) گفتند که در اثر بارندگی‌های شدید توام با سیلاب و لغزش زمین دست‌کم ۲۲ نفر در آن کشور جان باخته و ۱۴ نفر دیگر ناپدید شده اند.

به گفتهٔ این مقامات، حکومت آن کشور به هزاران نفر در مناطق آسیب پذیر دستور داده است تا خانه‌های شان را ترک کنند.

کوریای جنوبی در اوج فصل بارا‌ن‌های موسمی تابستانی خود قرار دارد و در سه روز گذشته بارندگی های شدیدی رخ داده است که موجب سرازیر شدن سیلاب‌های گسترده و لغزش زمین شده است. این بارندگی‌ها همچنین یک سد بزرگ آب را لبریز کرده است.

اکثر قربانیان این حادثه طبیعی یا در اثر لغزش زمین جان باخته اند و یا هم پس از سقوط در یک مخزن سیل‌زده مدفون شده اند.

اکثر تلفات— ۱۶کشته و نه مفقود— در مناطق کوهستانی ولایت گیونگ سانگ شمالی رخ داده، جایی که لغزش زمین خانه‌های مردم را زمانی زیر گرفت که ساکنان در خانه‌های شان حضور داشتند.

پیش از این،‌ خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی به نقل از مقامات محلی امدادرسانی گزارش داده بود که در اثر این بارندگی‌های شدید توام با سیلاب و لغزش زمین، ۲۴ نفر جان باخته اند.

یکی از امدادگران به خبرگزاری یونهاپ گفت در مناطقی که شدیداً آسیب دیده، تمام خانه‌ها به طور کامل از بین رفته اند.

وزارت داخلهٔ کوریای جنوبی گفت که اوایل صبح به وقت محل به بیش از ۶۴۰۰ نفر از ساکنان ولایت مرکزی گوسان به خصوص مناطق کم ارتفاع دستور تخلیه داده است.

اداره هواشناسی کوریای جنوبی با صدور هشدارهای بارندگی‌های شدید، اعلام کرد که تا چهارشنبه هفته آینده بارندگی‌های بیشتری پیش بینی می شود و اعلام کرد که این شرایط آب و هوا یک خطر "جدی" است.

در همین حال، موج گرمای بی سابقه در سراسر جهان از ایالات متحده گرفته تا اروپا و جاپان پیش بینی شده است. این آخرین نمونه‌ٔ تهدید گرمایش اقلیمی می‌باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها، گرمای بی سابقه در برخی از کشورها به بیش از ۴۰ درجهٔ سانتگراد خواهد رسید.

XS
SM
MD
LG