لینک های دسترسی

Breaking News

عضو پیشین پارلمان هند در محضر عام به ضرب گلوله کشته شد


مقامات در ایالت اترپریش هند گفتند که یک قانونگذار پیشین پارلمان این کشور که به اختطاف محکوم بود، یکجا با برادرش در حالی به ضرب گلوله کشته شدند که پولیس آنان را همراهی می‌کرد و این رویداد از طریق تلویزیون‌ها به گونهٔ زنده نشر می‌شد.

ویدیو‌های جریان این حمله در تلویزیون‌ها و رسانه‌های اجتماعی به گونهٔ‌گسترده نشر شده است. در این ویدیو‌ها دیده می‌شود که یک مرد مسلح در مقابل پولیس تفنگچه‌اش را بر سر عتیق احمد گذاشته و فیر می‌کند و سپس برادر او، اشرف احمد، را نیز هدف قرار می‌دهد.

پس از آن دو همراه دیگر مهاجم مسلح، در حالی بر این دو برادر مسلمان گلوله باری می‌کنند که آنان بر زمین افتاده بودند و حرکت نمی‌کردند.

در ویدیوهای دست به دست شده در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود که پس از گلوله باری، حمله‌کنندگان شعار‌های تکریمی آیین هندویزم را سر دادند.

در این ویدیو‌ها دیده می‌شود که نیروهای پولیس با آغاز گلوله باری به عقب فرار می‌کنند، اما پس از رویداد یکی از حمله کنندگان خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرد و پولیس دو حمله کنندهٔ دیگر را بازداشت کرد.

بر اساس گزارش‌ها،‌ حمله کنندگان طوری وانمود کرده بودند که گویا خبرنگار اند.

عتیق احمد و اشرف احمد، برای معاینات صحی به شفاخانهٔ پرایاگراج انتقال داده شده بودند.

پولیس اترپردیش برای جلوگیری از آغاز خشونت‌های احتمالی، گردهمایی بیش از چهار نفر را در سراسر این ایالت منع قرار داد.

یک افسر بلند پایهٔ پولیس گفت که این دو برادر عضو یک گروه مافیایی بزرگ بودند که در غصب زمین و موارد قتل دخیل است.

حکومت ایالت اترپردیش که در آن حزب بهارتیا جنتای نرندرا مودی، صدر اعظم هند، حاکم است، دستور تحقیقات قضایی را در خصوص این رویداد صادر کرده است.

رییس حزب مخالف سماجوادی گفته است که کشته شدن اعضای پیشین این حزب در حراست پولیس بیانگر ناکامی حکومت نرندرا مودی در اترپردیش است.

اکلیش یادو در یک تویت نگاشته است زمانی که کسی در میان تدابیر امنیتی پولیس کشته می‌شود پس مصوونیت مردم چگونه حفظ خواهد شد.

پولیس هفتهٔ گذشته پسر عتیق احمد را در شهر جهانسی به ضرب گلوله کشت. او در ارتباط به یک قضیهٔ قتل تحت تعقیب پولیس قرار داشت.

پولیس در ایالت اترپردیش در شش سال گذشته بیش از ۱۸۰ جنایتکار مظنون را کشته است.

XS
SM
MD
LG